31 Aralık 2013

7.oda'nın 2013 Enleri



John Legend - Who Did That to You



En Kitap:
İlk kez okuduğum kitaplardan: Dehşetler ve Uzmanlar.. Son iki yıldır psikolojiye ve psikanalize feci merak sardım. Her zaman sevmiştim psikoterapi öykülerini okumayı ama bu yıl biraz daha bilimsel anlatımlara da yöneldim. Özellikle cinsellik konusu, üzerine en çok okuma yaptığım alan oldu.. Ama şunu da gördüm ki, burası engin bir derya.. Asla yeterli olmayacak ve okunacak kitaplar asla bitmeyecek! Almak ve okumak istediğim pek çok kitap var sırada..
Yeni okuduğum kitaplardan En kitabım Dehşetler ve Uzmanlar ama bir de daha önce okuduğum kitaplardan birini bu yıl yeniden okudum ki bu kitap yıllar önce okuduğumda da kelimeleriyle başımı döndürmüştü. Ve en sevdiğim kitaplarım arasına girmişti. Nü Peride.. Yıllar sonra cesaretle “IsırganOtu kitaplarım” rafımdan alarak yeniden okuduğum bu müthiş kitap beni yine büyüledi. Dehlizlerin rutubet kokusunu burnumda hissetim yeniden.. İnsan 115 sayfalık bu incecik kitaptan nasıl bunca yoğun, kalabalık ve dolu bir roman çıktığına inanamıyor.. Hakan Akdoğan’ın diğer kitapları da okunacaklar listeme yerleşiyor.


En Yazar: Adam Phillips


En Yabancı Film: Son yılların en çok film izlediğim yılı 2013 oldu! O kadar da çok iyi film izledim ki.. Beasts of the Southern Wild / Düşler Diyarı'ndan tutun da Circles / Kesişen Hayatlar’a kadar en filmlerim listeme girecek pek çok başarılı etkileyici film izledim. Ama EN Filmim kesinlikle: Blue is the Warmest Color / Mavi En Sıcak Renktir !


En Türk Filmi: Belçim Bilgin'in berbat oyunculuğunu görmezden gelmemi sağlayacak kadar iyi bir filmdi.. Kıvanç Tatlıtuğ'a karşı bütün önyargılarımı da kırdı film ayrıca: Kelebeğin Rüyası !


En Dizi: Breaking Bad! Hayranlıkla bir daha izleyebilirim!


En Şarkı: Burada epey zorlanıyorum. O kadar farklı gruplar ve o kadar güzel şarkılarla tanıştım ki bu yıl! Elbette Rammstein albüm çıkarsaydı, burada kesin bir Rammstein şarkısı olurdu. 3 şarkı arasında kıyasıya bir rekabet var içimde.. Şu listemden son 12 aya baktığımda da zaten belli.. Evet en fazla The Black Keys’ten Too Afraid To Love You şarkısını dinlemişim, neredeyse bütün bir yaz her akşam bu şarkıyı dinledim.. Plak dinlemek istediğimde Tim Buckley’den Sweet Surrender, plak dinlemediğim kalan her zamanda da Too Afraid To Love You.. İkinci sıradaki şarkım ise tüm ilkbahar dinlediğim John Legend’ten Who did that to You idi.. Ve son olarak iki aydır aralıksız dinlediğim şarkı ise Beach House’tan Take Care.. Ne yapacağız şimdi? Bu 3 şarkıdan hangisi benim için EN? Gözlerimi kapatıyorum ve üç şarkıyı da bir kez daha dinliyorum.. Ve evet seçtim, bu şarkı beni tuhaf bir şekilde aşk özlemine sürüklüyor içimde.. En şarkım : TAKE CARE..


En Grup: En şarkıyı Take Care e versem de, en grubum kesinlikle The Black Keys 2013 için..


En Fotoğraf: Siyah beyaz fotoğraf tutkum hiç geçmeyecek.. Eğik plan da öyle : My Daughter


En İçecek/Yiyecek : İlk kez denediğim Laphroaig marka isli viskiyi çok sevdim.. İçtikten sonra genzimde bıraktığı is tadı öyle böyle değil, müthiş! Yiyecekte yeni bir şey keşfetmedim sanırım bu yıl..


En Koku: Yine Addict! Bu kokudan asla vazgeçemeyeceğim.


En Kötü Olay: 26 yıllık arkadaşım Nurcanımın aniden hayata veda edişi.. 


En Güzel Olay: Kardeşimin ve Gizmonun nişanı ve kapakbak’ın açılması ve “7.oda Sinema Kulübü”nü kurmam ve sürekli filmler analizler ve etkinliklerle birlikte sayıca da her geçen gün büyümemiz gibi pek çok güzel olay olsa da en güzel en heyecanlı olay: “Cafe 7.oda” yı açmaya karar verişimiz! (Detayları bir başka yazıda, mekanın tadilati başladığı gün anlatacağım.)


Gezdiğim Yerler: Ankara, Ayvalık ve Cunda, Erdek, Ocaklar, Turanlar, Trilye, Eskişehir ve yine yeniden hep İstanbul..


Gittiğim Konserler: Roger Waters The Wall, Tanita Tikaram, Riff Cohen.


2013'ün En Cümlesi: "En iyisi savaşmaktan vazgeçmektir, bırak gitsin. Sürekli bir şeyleri düzeltmeye çalışmaktan vazgeç. Bir şeyden ne kadar çok kaçarsan o kadar uzun süre ona katlanmak zorunda kalırsın. Bir şeyle savaştığında, onu sadece daha da güçlendirirsin. Yapmak istediğin şeyi yapma. Yapmak istemediğin şeyleri yap. Sana istememen gerektiği öğretilmiş olan şeyleri yap. Seni en çok korkutan şeyleri yap." - Chuck Palahniuk –


Gelelim yazımda kullandığım fotoğraf ve şarkının sebebine..

Bu fotoğrafı kullandım çünkü kızımla son aylarda artık gerçekten çok iyi iki dost olduk.. Oysa 2013’ün başlarında ergenlikteki anne-kız çatışmasını birisi çok güzel kullanarak ve bir sürü şey anlatarak kızımın benden resmen nefret etmesini sağlamıştı. Ciddi anlamda çok zor bir kış geçirdik ikimiz de.. Ama kızım büyüyor.. Ve büyüdükçe her şey değişiyor, düşünüyor, gözlemliyor, anlıyor. Ve işte artık yaz itibariyle 360 derece döndürdük aramızdaki ilişkiyi. Şimdi ikimiz; sırdaş, etkinlik arkadaşı, dertdaş, dost, anne-kız ve deliyiz. Öyle bir dostuz ki hem de; geçenlerde beni fazlasıyla üzen bir olay olmuştu, bütün gün ağlamıştım, okuldan gelince gözlerimden anlayan kızım ne olduğunu sorduğunda ikimiz oturduk dertleştik, anlattım ona. Sonra ben derse gitmek zorundaydım, gittim. Gece eve döndüğümde beni bir sürpriz bekliyordu: Kızım, youtube’dan şarap açmasını öğrenmiş, evdeki şarabı açmış, ikimize (kendisine küçük bana büyük) kadehlere koymuş, bir video hazırlamış, videoda kendisi pankartlar eşliğinde doğaçlama bir konuşma yapıyor bana 10 dakika kadar, inanılmaz bir konuşmaydı!! Ve sehpada kadehlerin arasında bir not: “Videoyu izledikten sonra, kadehlerimizi alıp odama gel” O an videoyu izlerken, yaşadığım hisleri anlatmama imkan yok.. Evet 2013 yılı bana çok iyi bir dost kazandırdı.. O benim kızım!

Bu şarkıyı kullandım çünkü kararsız kaldığım 3 şarkıdan 2sini zaten bu yıl yazılarımda kullanmıştım:
Take Care: Mavi En Sıcak Renktir
Too Afraid To Love You: Haydi Öpüşelim
Bu yüzden tüm ilkbahar dinlediğim John Legend'in şarkısını da bu yazıma koyuyorum.


Evet sizin 2013 enleriniz neler?
En kitabınızdan başlayın bakalım dökülmeye..


Hepinize bol filmli, bol kitaplı, bol şarkılı, bol fotoğraflı, güzel kokulu, tutkulu, mutlu ve umutlu bir 2014 yılı diliyorum..

31 yorum:

Leylək Xəlifə dedi ki...

Ne kadar güzel kız olmuş şu Fıstık :)) Fatoş, yılların bir-birinden güzel gelsin inşallah :)

7.oda dedi ki...

Tam Fıstık olmuş dimi Sabinam :) Senin "en"lerini de bekliyorum, bu kısa yorumla kurtulamazsın :) Özellikle "en kitap"ın ne onu çok merak ediyorum :)

Leylək Xəlifə dedi ki...

Bloqumda yazmışım :)

7.oda dedi ki...

Hemen okuram :)

Pelin Kale dedi ki...

Selam Fatoş ben düşündüm 2013 "en" lerimi :)

Kitap: Düğümlere Üfleyen Kadınlar
En yabancı film: Blue is the warmest color
En türk: Sen aydılatırsın geceyi
En dizi: Breaking Bad ve The Office
En şarkı: Anna Kendrick / Cups
En grup: Texas / Conversations
En içecek : Smirnoff ice
En kötü olay: Köpeğimiz Roxy'nin ameliyatında komplikasyonlar çıkması.
En güzel olay: Köpeğimiz Roxy'inin %100 sağlığına kavuşması :)
Gezdiğim yerler: Ayvalık, Prag, Budapeşte, Viyana, Halkidiki, Bratislava, Karlovy Vary, Selanik.
Konser: Riff Cohen

7.oda dedi ki...

Pelin, yabancı filmimiz, dizi ve bir konserimiz ortak :)
Ne kadar çok yer gezmişsin öyle yauv! müthiş!
Sen Aydınlatırsın Geceyi ile Kelebeğin Rüyası arasında epey düşünmüştüm ben de..
Anna Kendrick / Cups ı da ilk kez duydum sayende ve dinledim..
Roxy'ye geçmiş olsun :)

Mustafa dedi ki...

İsli viskinin hikayesi: İskoç çiftçiler, İngiliz vergi memurları tahıllarını almasın diye, tarlaları ateşe verirlermiş. Ve o yanmış olan tahıllardan da viski üretirlermiş. Böylece isli viski üretimi geleneksel hale gelmiş.

7.oda dedi ki...

İsli viski için .. Çok ilginçmiş, sağol bilgilendirme için Mustafa:) Demek isin tadı oradan geliyor! İçerken hep hatırlayacağım.

Adsız dedi ki...

benim hiç böyle enlerim olmadı tabii de yahu breaking bad harikaydı gerçekten :) dediğin gibi, bir daha izlerim yani :)

rimedzo dedi ki...

En Kitap: Sen ve Ben İki Yırtık Ruh - Aret Vartanyan
En Yazar: Adam Fawer
En Yabancı Film: The Piano
En Türk Film: Kelebeğin Rüyası
En Dizi: Prison Break
En Şarkı: A Girl Like You - Edwyn Collins
En Grup: The Black Keys
En İçecek: Corona
En Yiyecek: Baharatlı Patates
En Koku: Tom Ford Black Orchid
En Sıcak Renk: Mavi
En Sayı: 104

Unknown dedi ki...

En Kitap : Cemil Meriç - Jurnal

En Yazar: Sabahattin Ali

En Yabancı Film : birçok başyapıtı ancak bu sene izleme fırsatım oldu pulp fiction, mullholland dr, Blue is the warmest color, Trainspotting arasından seçim yapmak çok zor :)

En Türk Filmi : Sen Aydınlatırsın Geceyi

En Dizi : Breakind Bad , Suits ve House of cards arasında seçim yapamam hepsi benim bebeklerim

En Şarkı : Klibiyle birlikte en diyebildiğim bana Fransızcayı sevdiren Stromae - Formidable
http://www.youtube.com/watch?v=S_xH7noaqTA

En Grup : AWOLNATION - sail sayesinde hep zirvede :)
http://www.youtube.com/watch?v=PPtSKimbjOU

En Fotoğraf : sanırım kendi fotoğraflarımızdan seçiyoruz =) http://instagram.com/p/S2RBIDkspj/

En İçecek / Yiyecek : çaydan şekeri bu yıl kesitiğim için şekersiz çay  , yiyecek : steakhouse burger

en koku : paco rabanne ultraviolet

En Güzel Olay : fotoğraf sitesi açmaya karar vermem ve 7. oda sinema kulübünden haberdar olmam

Gezdiğim Yerler : Edirne, Bolu , Erdek, Balıkesir ,Sakarya, Kocaeli ve elbette sıklıkla İstanbul 

Gittiğim Konserler : ZAZ , Goran Bregovic model, fatih erkoç & European Jazz School

2013’ün En Cümlesi :
kısa tanıtım: ben öyle bir insan mıyım?

Unknown dedi ki...

murat gurer dedi ki...
En yabancı film: Django Unchained
En türk: Valla kafa yordum ama galiba 13 te türk filmi seyretmemişim
En dizi: Six Feet Under ve Breaking Bad
En şarkı: Twilight of the Thunder God
En grup: Amon Amarth ve Dark Tranquility
En içecek: Leffe Blonde
En iyi olay: Kardeşimin kızının dünyaya gelmesi
En kötü olay: Çok şükür hatırlamıyorum
Konser: Iron Maiden
Gezdiğim yerler: İtalya, Abant-Gölcük ve Foça
2013 ün cümlesi: "Savaşın kazananı, barışın kaybedeni olmaz."

7.oda dedi ki...

Küçük Prens, belki düşünürsen senin de vardır içinde "en"lerin :)

7.oda dedi ki...

Rimedzo; en yabancı filmini çok çok severim. Tam bir sinema şaheseri! Baharatlı patatesi aslında ben de yazabilirmişim unutmuşum :) En sıcak Renk: Mavi ! çok hoş olmuş :)

7.oda dedi ki...

Merve; şu an en şarkını dinleyerek yazıyorum, hiç duymamıştım, ilginç bir şarkıymış, ne güzel yeni bir şarkı daha öğrendim :) En yabancı filmlerine 2014 de eminim daha çok film ekleyeceğiz, seneye daha da zor karar vereceksin enlerine :) Kokuyu da merak ettim, En güzel olaylarındaki "7.oda Sinema Kulübü" ile tanışman olmasına ayrıca mutlu oldum :) Sizlerle tanıştığım için ben de çok mutluyum. Ne güzel büyüyoruz :)

7.oda dedi ki...

Murat; Amon Amarth'ı bilirdim ama hiç hakkını verip dinlemedim aslında, şimdi Twilight of the Thunder Godı açtım da kızdım kendime daha önce neden dinlemedim diye, çok teşekkürler! Sİx Feet Under ı merak ediyorum, bitmiş bir dizi mi devam etmekte mi? Iron Maiden'ı ben de 2011 de izlemiştim. Amca/dayı olmuşsun bu yıl ne güzel, sağlıklı, mutlu, uzun bir ömrü olsun :)

Unknown dedi ki...

Six feet under bitmiş durumda rahatça geniş geniş sindirerek seyredebilirsiniz. bize verdiği seyir zevkinin yanında kişisel olarak ta katkılarda bulundu. Tavsiye ederim :)

Unknown dedi ki...

Dalyan deltası, kafam biraz karışıktır oldum olası... diyerek en'ler listesi yapmanın benim için çoook zor bir iş olduğunu belirtmek isterim:D 2013 benim için kendi içimde bol bol yolculuk yaptığım, ne yapıyorum? nerden gelip nereye gitmekteyim? sorularını sıkça kendime sorduğum, çok değişik tuhaf, süpersonik bir yıl oldu. Umarım 2014 sorularımı cevaplayan yıl olur :)

Kitap: İstanbul Hatırası - Ahmet Ümit, Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar.
En yabancı film: Blue is the warmest color, A Separation -Asghar Farhadi , Amour - Haneke(her ne kadar 2013 filmi olmasalar da bu yıl izlediğim en iyiler)
En türk: Sen aydılatırsın geceyi - Onur Ünlü, Jin - Reha Erdem.
En dizi:Her zaman How i met your mother, Dexter, Girls.
En şarkı: Ceylan Ertem - Son bakış
En grup: Arctic Monkeys, Alt-J
En içecek :Tokaji - Macar şarabı
En kötü olay:Bana kalsın :)
En güzel olay:Kendi işimi kurmam, ailemin yanıma taşınması, 7.Odayla tanışmam. :)
Gezdiğim yerler: Büyükada,Bozcaada,Orta Avrupa,Alaçatı.
Konser: Ceylan Ertem, Yasemin Mori, Boğaziçi Caz Korosu.

İyi seneler ve sevgiler...

7.oda dedi ki...

Nesrincim, "en" seçmek her zaman zordur :)
Macar şarabından ben de tatmak istiyorum!
Girls dizisi benim de izlenecekler listemde.
Türk filminde Bir Zamanlar Anadoluda yazarsın diye bekliyordum bak, şaşırttın beni :)
Merve gibi senin de EN İyi Olaylarında olmak çok mutlu etti beni :) Ne güzel sizlere farklı kapılar açabiliyorum, benim için büyük mutluluk bu :)

Unknown dedi ki...

Bir Zamanlar Anadolu'da tüm zamanlarımın eni diyebilirim:) yazarken bu yıl izlediklerimi düşündüm zira:) 7.oda hepimize iyi geldi, öpcükler :)

7.oda dedi ki...

Doğru doğru, 2013'ün Enleri.. Sen sürekli Bir Zamanlar Anadolu'dan bahsedince, ben bu yıl izledin sanmıştım :) Tüm zamanlarının eniymiş demek :)

Unknown dedi ki...

En kitap: Aylak Adam

En Yabancı Film: Blue is the Warmest Color / Mavi En Sıcak Renktir! Ayrıca Sergio Leone spagetti western serisi

En Türk Filmi: Kesinlikle Nuri Bilge Ceylan sinemasından Bir Zamanlar Anadolu'da

En Dizi: Girls, hiç bu kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum

En yabancı Şarkı: çok var aslında Daft Punk - R.A.M. , The Black Keys - El Camino albümleri, ayrıca yeni keşfettiğim bir çok Pink Floyd şarkısı başta "Us and them"

En yerli Şarkı: Aylin Aslım - Zümrüdüanka albümü

En İçecek: Jagermeister ve kafasını yaşamak ;)

En güzel olay: Tabii ki sinema kulübümüz :)

Gezdiğim Yerler: En harika olanı tabii ki Rodos tu, Marmaris, Eskişehir, İstanbul, Ankara, Ören, Erdek, Ocaklar, Turanlar, Trilye.

Gittiğim Konserler: Roger Waters The Wall, Pink Floyd Tribute konser grubu 7 Pink Floydlar 2 prenses, Tanita Tikaram, Riff Cohen, Goran Bregovic

2013'ün En Cümlesi: Hırsın kemirmeye başladığı insanlardan uzaklaşmak istediğinizde bir kitabın, bir şarkının, bir filmin limanına demir atınız. Yekta Kopan

7.oda dedi ki...

Lev, Aylak Adam benim de öncelikli okuma listemde. Bu arada En şarkı da bir sürü albüm sayarak oooh en şarkı seçiminden kurtulmuşsun :))) Yekta Kopanın cümlesine bayıldım! En yabancı filmimiz aynı zaten. Bu yıl daha da çok yer gezeriz inşallah :) En güzel olayın da harika.. İyi ki bulduk birbirimizi :)

Erhan Salın dedi ki...

En kitap: Aşk Özgürlük Tekbaşınalık

En Yabancı Film: Agust Rush ( Kalbini Dinle )

En Türk Filmi: Sen Aydınlatırsın Geceyi

En Dizi: Person of interest , The Big Band Theory, 1 Kadın 1 Erkek

En yabancı Şarkı: Bunu yazmak çok zor. Çünkü beni etkileyen çok şarkı oldu bu yıl. Ancak illada bir tane yazacaksak ben bir değil üç şarkı yazabilirim.
1 - Imany - you will never know
2 - Nirvana - The man who sold the world
3 - Tim Buckley - Sweet surrender

En yerli Şarkı: Redd - Her Neyse

En İçecek: Jagermeister - Bozcaada ve Şirince Şarapları

En Koku : 212 classic ve Angel

En güzel olay: Yıl boyunca yaşadığım en güzel günler ve olaylar kızımla geçirdiklerim. Oda yıl boyunca 15 bilemedin 20 gün. Ayrıca;çok güzel bir olaydı Roger Waters The Wall konseri :)

En Kötü Olay : Bunun dışında bu yıl berbat bir yıldı benim için. Hatta tarihimden 2013 ü sildim diyebilirim. Bitmesini iple çektim.Mayıs'15 ten itibaren başladı aksilikler ( yada berbat günler ) bitmek bilmedi. Sanırım artık son buldu belkide ben öyle sanıyorum.

Gezdiğim Yerler: Bu yaz hafta sonlarını çoğunlukla terminale gidip gözümü kapayıp etrafımda dönerek rastgele bulduğum firmaların o saatte kalkan otobüsleriyle birçok yere giderek geçirdim. Bazen 2. moladan geri döndüm,bazen o şehirde bir gece geçirdim. Yolculuk...Güzel olan buydu. :)

Gittiğim Konserler: Roger Waters The Wall, Tanita Tikaram, Riff Cohen,Haggard,Richie Kotzen, Gitarizma Konserleri,Sezen Aksu, Birsen Tezer, Bursa Bölge Senfoni Konserleri, Bulutsuzluk Özlemi ve bir sürü bar konseri.

2013'ün En Cümlesi: " Kırlangıç gibisin,içeride uçup duruyorsun. Bir buldursan kapıyı bir daha geri gelmeyeceksin. Ama hep camlara çarpıyorsun. " Çok sevdiğim bir arkadaşım söylemişti bunu bana, Nuray Işık. Katıldım bende bu söze, ama hala içeride uçuyorum camlara çarparak. ;)
--

7.oda dedi ki...

Erhan, o halde, sana seneye çok güzel enler yazdırabilecek bir yıl olsun 2014 :)

tuba karamuklu dedi ki...

En kitap:Zilif

En yazar:Oruç Aruoba

En yabancı film:Mavi En Sıcak Renktir

En Türk filmi: Sen Aydınlatırsın Geceyi

En dizi: Maalesef o sektöre adım atamadım :)

En şarkı: Hayali Bir Prens İçin Balad

En grup: Bilemedim :)

En fotoğraf: Kesinlikle siyah beyaz olanlar ve kurgu olanlar

En yiyecek/içecek: Bana kırmızı şarap verin gerisi yalan

En koku: banyodan çıktığımda burnuma sürekli gelen kendi ten kokum

en kötü olay: upsss. bu bende kalsın

en güzel olay: Fatoş'tan film okuma dersleri almam

gezdiğim yerler: ağırlıklı İstanbul

2013'ün en cümlesi: Beni yüz üstü gömün. Zira yeteri kadar gördüm bu dünyayı

Unknown dedi ki...

En yabancı film : Mavi en sıcak renktir
En yerli film : Sen aydınlatırsın geceyi
En dizi : Fringe
En şarkı: Lose yourself to dance
En grup : Daft Punk
En içecek : cappy pulpy
kötü olay : hatırladığım hiç kötü olay yok şükür.
Güzel olay : spesifik bir olay yok, varolmanın kendisi güzel bi olay çoğu zaman. ne diyelim, life is beautiful.
Gezdiğim yerler : adana, kayseri, antep, urfa, adıyaman, nemrut, mardin, diyarbakır, midyat, harran, hasankeyf, aladağlar, kapuzbaşı kemalpaşa, bolu, düzce, yedigöller, sakarya, izmit,istanbul, ankara...

selin dedi ki...

En Kitap: Are You There, Vodka? It's Me Chelsea.
En Yabancı Film: Your Sister's Sister
En Türk Filmi: Sen Aydınlatırsın Geceyi
En Dizi: Breaking Bad
En Şarkı: The conversation/Texas
En Grup: Garbage (yeni albüm çok güzel bence, özlemişim Garbage'ı)

Unknown dedi ki...

Selam, biraz geç oldu ama...
Kitap: çoook okudum bu yıl, ayıramıyorum ama ahmet ümit ve emrah serbes iyidir. "ruhi mücerret" okunası ve ders alınası derim...
En yabancı film: bulut atlası
En türk: Sen aydılatırsın geceyi
En dizi: Breaking Bad
En grup: maiden, all time favorite.
En içecek : rakıydı galiba, hatırlayamıyorum :P
En kötü olay: ahhh nerden başlasam, nasıl anlatsam..
En güzel olay: aslında en kötü olayların da bir anlamı olduğunu 2013ün bitmesine günler kala fark etmem. bir nevi aydınlanma diyelim..
Gezdiğim yerler: ankara, izmir, kütahya
mutlu yıllar....

Ayça Bayraktar dedi ki...

Hihi, biraz boş vakit buldum ve aklıma -sadece 2013'ü kapsayan- bu listeyi doldurmak geldi. (Hızımdan öleyim, e mi?)

Geçtiğimiz sene kötüye dair çok az ama etkili olaylar yaşadım. İyiye dair ne varsa, kötü günlerden geriye kalan diğer günlere serpiştirdim. Bu sene 'yüzüm hep güldü' diyebilirim, siz de bunun ardından mesela 'maaşallah Ayça' diyebilirsiniz ., :ç

Taksim'de Günay'la elele koşarak içimize çektiğimiz biber gazı, ablamın evde düzenlenen nişanına gizlice Günay'ı sokmamız, motosiklet ile Bursa'da gezilip görülmeyen yerin kalmaması derken,, bu sene genel itibariyle Günay'lı bir yıldı. Güzel de bir yıldı.

Şimdi başlıyorum:

En Kitap:
Maraz-Hande Altaylı || Bu kitaptaki dile bayıldım, her yerde anlatıyorum !
En Yazar:
Bu sene (2013) okuduğum kitaplar arasında o kadar hayranlık duyacağım bi dile rastlamadım malesef. (Hande Altaylı'nın Maraz'daki diline bayıldım. Ama yazar kategorisine sokmam için bir iki kitabını da okumam gerekirdi,, bu sene inşallah.)
En Yabancı Film:
Tabi ki Blue Is The Warmest Color^^. Sayende Mulholland Çıkmazı da bu listedeki hatrı sayılır yerini aldı.
En Türk Filmi:
Bu kategori için yeterli donanıma sahip değilim :| ;p
En Dizi:
Koca sene Sherlock'u bekledim durdum, başka diziye sarmadım. ;p
En Şarkı:
Gülçin'den Grenade(Cover) , Andreya Triana'nın keşfedebildiğim bütün müzikleri
En Yiyecek/İçecek:
Sevgililer Günü ve 1. Sene dalgasıyla tadına varıp en sevilen içki ödülünü tarafımca Blush şarabına vermiş bulunuyorum.
En Koku:
Parfüme çok uzağım! Çiçek kokuları ise her zaman revaçta,,)
En Kötü Olay:
En yakın arkadaşımın babası ve abisini dükkanlarında çıkan patlama sonucu kaybetmesi. Arkadaşımın acısına hastane bahçesinde bir umut beklerken bir hafta arayla aldığı iki ölüm haberine şahit oluşum.
En Güzel Olay:
Günay ve benim beraber muhallebici köşelerinde çalıştığımız farklı farklı sınavları geçerek sertifikalarımızı almış olmamız.
Gezdiğim Yerler:
Günay'la gezdiğim İstanbul'lar, İSG Sınavı için birlikte Ankara'ya gidiş ve dönüşünde uğradığımız Eskişehir, bi arkadaşın nişanı için yine beraber gittiğimiz İzmit, beraber küçük bir kafa tatili için Erdek,,.
Gittiğim Konserler:
Bizim için bir 'En' olmasa bile Soko konserini listeye atalım derim.
En Sanat (Bu da Yazarın Eklentisi) :
Bir İstanbul ziyaretinde, şehre vardığımız ilk dakikalarda Taksim'e yürüyerek çıkmayı yeğlememiz sonucu planlamadığımız halde karşımıza çıkan 13. İstanbul Bienali. Gezdiğimize gördüğümüze bin şükür olduk.

En Cümle:
Listemi küçük bir şiirle sonlandırıyorum; neyse ki, şiirler cümlelerden oluşur :

"Bir aydan beri iş arıyorum, meteliksiz.
Ne üstte var ne başta,
Onu sevmeseydim
Belki de beklemezdim
İnsanlar için öleceğim günü" Orhan Veli

Sevgiler,,

Unknown dedi ki...

hastayım sana ayça :)