31 Aralık 2011

7.odanın 2011 Enleri



Vitas - Katyusha


En Kitap: Sen Dünyaya Gelmeden ! Bu kitabı okuyacaklar için bir uyarıda bulunmam gerekli bu noktada.. Sen Dünyaya Gelmeden’i okuduktan sonra hiçbir kitaptan zevk alamıyorsunuz. Okuduğunuz her kitap biraz yavan biraz eksik geliyor.. Ben hala her gün Aska, Diego, Gemma ve Goykoyu en az bir kez düşünüyorum. Sanki onlar benimle hep yaşıyorlar.. Hala kitabı elime alır almaz hüzünle birkaç damla yaş süzülüveriyor gözlerimden.. Evet gerçekten Onlar hep benimle..


En Yazar: Elbette tartışmasız Margaret Mazzantini..


En Film: Bu yılın filmlerinden: Blue Valentine ! Eski filmlerden ama benim bu yıl izlediğim: The Dark Knight !


En Dizi: Spartacus !


En Şarkı: Hayatımın akışını değiştirmesi sebebiyle Noir Desire’dan L’Appartement, beni derinden etkilemesi sebebiyle Custard’dan Send Me An Angel.


En Fotoğraf: Bu yıl öyle çok gezdim ve aslında bu yüzden öyle çok fotoğraf çektim ki, ama çoğunu düzenleme fırsatım olmadı ne yazık ki.. Bu yüzden 2011 yılının fotoğrafı olarak vizörün arkasında değil önünde olduğum çok sevdiğim bir fotoğrafı seçiyorum.. Bu vesileyle de bizim bu ilk fotoğrafımızı çeken Alper Beye teşekkürlerimi sunuyorum :)


Evet.. 2 yılda bir yaptığım 'En serisi'nin bazı kategorilerini bu yıl, çok farklı bir yıl yaşamam sebebiyle biraz değiştiriyorum.. bazılarını kaldırıp yerine farklı kategoriler belirliyorum :)

Mesela En İçecek ve En Yiyecek kategorileri pek anlamlı değil bu yıl.. Çünkü Reha sayesinde Borsh çorbasından Orcike, Suşiden Simetanaya kadar öyle çok ve öyle farklı tatlarla tanıştım ki hem yiyecek hem de içecek olarak, aralarından en seçemiyorum.. 35 yıllık ömrümde en iştahlı olduğum yıldı diyebilirim ama 2011 için.. Çünkü O öyle iştahlı ve öyle güzel yemek yiyiyor ki, onu izlerken tok bile olsanız yemek yiyesiniz geliyor :) Üstelik de masadaki çeşitlerin zenginliğine fazlasıyla önem gösteriyor, gezdiğimiz yerlerdeki değişik tatları araştırmayı, öğrenmeyi ve denemeyi seviyor.. hal böyle olunca da ondaki yemek sevgisi ve iştahı bana da geçiyor :)


En Kokular: Hala kadında Addict ve erkekte 212


En Kötü Olay: Hayatımın 10 yılına damgasını vuran iş hayatımın bitişi: Dürüstlüğün Bedeli.


En Güzel Olay: 16 yıl sonra “Sevgilim” var. Evet 2011’in mart ayında “Hürriyet Mahallesi” sayesinde hayatıma giren, mayısın sonunda da elimi tutan zeki, akıllı, yakışıklı, heybetli, eğlenceli, daima bilgiye aç, meraklı, başarılı, dayanıklı, özü sözü bir, dürüst, düzenli, titiz, sert, bencil, detaycı, kişiliği oturmuş, güçlü, kısacası hani “adam gibi adam” bir Sevgilim var. O zor biri işin doğrusu, bir ilişkide daima ama ne olursa olsun daima baskın olacak taraf. Bu yüzden ilişkimiz özellikle benim açımdan zaman zaman epey zor ve hırpalayıcı olabiliyor. Baştan bu ilişkinin sonu olmayacağı, bir gün biteceği söylenmiş.. Benden beklenmeyecek ölçüde özverili olduğumu söylersem yalan olmaz. Gerçi ben de “bir ilişki”nin nasıl bir şey olduğunu, nasıl yürütüldüğünü bilmiyordum Reha'dan önce.. Şimdi Onunla birlikte öğreniyorum pek çok şeyi.. Bir ilişki yürütmenin dışında da Ondan öyle çok şey öğreniyorum ki.. Aslında uçları da ağır olan bir ilişki bu. Bazen kertenkele kanı tutuyor ve beni öyle zorluyor ki kaçıp gidesim geliyor. Ama bu zor anların dışında kalan her zaman Ona hayranım ben. Hayattaki duruşundan birikimlerine, dürüstlüğünden neşesine kadar her şeyine hayranım. Ve hep şükrediyorum Onun gibi düzgün birini tanıma fırsatım olduğu için, hayatıma girdiği için.. Elele pek çok yer gezdik, sarılıp pek çok konser izledik, bir sürü film izledik, bir sürü şarkı dinledik, bir sürü etkinliğe katıldık, arkadaşlarla buluşup gülüp sohbet ettik, alışverişler yaptık, kahvaltılar, sofralar hazırladık, taşındık, çok fotoğraf çektik, çok konuştuk, çok güldük, çok eğlendik biz 2011 de.. Ailem de çok sevdi Onu, her şeyden önemlisi benim tatlı Fıstıkım da çok sevdi. Biraraya geldiklerinde ikisi birlik olup bana cephe oluşturuyorlar hatta, benimle dalga geçiyorlar :) Onun ailesi de beni sevdi, hele anneannesi :)) O bana birsürü lakap taktı, her arkadaşı beni farklı bir lakabımla benimsedi, kimse adımı söylemiyor.. ben ise ona sadece bir tane lakap buldum, tek cümlelerimin nam-ı diğer Buke’si O!:)
ama en nihayetinde o bana “iyi yürekli güzel suratım” diyor ben ona “heybetlim” diyorum, geçinip gidiyoruz işte düşe kalka, düzeni kendiliğinden hiç zorlamadan oluşmuş ilişkimizde..

En Mutlu Olduğum Ay: Eylül
En Mutsuz Olduğum Ay: Kasım
En Zor Geçen Ay: Mart

Gezdiğim Yerler: İstanbul’un pek çok yeri, Ağva, Kuşadası, Moskova, Erdek, Ocaklar Koyu, Turanlar Koyu, Şile, Elazığ.


Gittiğim Konserler: Maroon 5.., Şebnem Ferah.., Haggard.., In Flames, Alice Cooper, Slipknot, Iron Maiden, Bon Jovi, WhiteSnake, Judas Priest, Twisted Sister..


2011 En Cümlesi: Başkalarına kendimizden söz etmek gayet doğaldır; başkalarının kendileri hakkında söylediği şeyleri, onların kast ettiği biçimde anlamaksa bir kültür meselesidir.
-Johann Wolfgang von Goethe-


Yazıma, tanışma nedenimiz olan Hürriyet Mahallesinin tabelasının önüne gidip çekildiğimiz fotoğrafı seçtim..
14 yılını Rusya, Kazakistan ve Ukrayna’da geçirdiği için Onda bambaşka bir yeri var Rus kültürünün, şarkılarının, filmlerinin.. Hemen herkesin bildiği ünlü Katyusha’yı Onun sayesinde öğrendiğim pek çok güzel Rus solistinden biri olan Vitas’ın şahane yorumuyla koyuyorum, bakalım beğenecek misiniz :)

Evet sizin 2011 enleriniz neler?
En kitabınızdan başlayın bakalım dökülmeye..
Hiç bilmediğim güzel kitaplar öğrenirim belki de sayenizde..

Hepinize mutlu ve umutlu bir yıl diliyorum..

30 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok sevindim yazını okuyunca Fatoş :) Daha nice mutlu yıllar dilerim. Buke Bey`e bu mesajı ilet lütfen: "Береги ее! Она не просто человек, не просто женщина, а само чудо!" :) Sabina

Gökhan dedi ki...

Ways sevgilin var demek artık.hayırlı olsun.hem de beşiktaşlıymış.adamın hası!

kumarda kaybeden nerde kazaniodu :P
demek işini kaybettin.sen arayıp sormasan da hiç, buluruz sana bi iş fatoş hn. bursa mı olsun istanbul mu?

beenmaya dedi ki...

2012 hatta sonraki tüm senelerin çok daha güzel geçsin o halde dilerim :))

Serdar dedi ki...

Ooo Fatoş hanım merhaba nerelerdesiniz ? Hareketli zamanlar geçirdiğinizi biliyoruz da bu kadar özletmeyiniz kendinizi . Vaktiniz olursa her zaman bir kahve içimi zamanımız vardır sizin için.. Buke bey’e selam ederim neşeniz daim olsun , her şey gönlünüzce olsun ( benbir tek nazara inanırım nasıl denir Allah nazardan saklasın). Fatoşcum senin gibi bir insana çalaklavye cevap vermek istemem biraz zaman ayırıp hayatımda ilk defa geçen yılın enleri listesi yapacağım . Bir kaç gün zamana ihtiyacım var . Bu arada bana bir adres yaz ki sana yeni yıl hediyeni gönderebileyim unuttum sanma . Ama öyle ‘’en’’ lerim var ki çok konuşulacak :) . sevgiye kal.
bu arada eskiden çook eskiden dinlerdik :) eyvallah
http://www.youtube.com/watch?v=YmueN5j5tbY

Volkan dedi ki...

ben de böyle en'ler yapmak istiyorum ama olmuyor :)

devamının gelmesi dileğiyleee :)

Delfina ; dedi ki...

Fatoşcum yazını okuduğumdan beri nasıl seviniyorum senin için bilemezsin.Çooook çok mutlu olmanı canı gönülden diliyorum.Sevgiler,

Kelebek dedi ki...

Sınav arasında nefes aldım yazını okudum bayıldım, hem sana hem enlerine hem de onları anlatma yeteneğine, bence sevgilin şanslı çok hem de böylesi bir kadına sahip olacak erkek eminim sonsuzca zengişelecek bir yaşama acacak kollarını çok ama çok mutlu olursun umarım. benım tum umutlarım 2012 ye kaldı:)))
buraya da beklerim ikinizi de birlikte
öperim

pelinpembesi dedi ki...

ne güzel bir post hazırlamışın. eğer yepebilirsem ben de hazırlayacağım.

gece yağmuru dedi ki...

Fatoşcum yeni yılda sen de ne dilersen o olsun inşallah...Belli başlı enlerime gelince:Elif Şafak hala en değerlilerden olma özelliğini koruyor yazılarıyla ve Aşk'la tabiiki.

En film: Atmosferiyle müzikleriyle Karadeniz'in büyülü fotoğraflarıyla '' Sonbahar ''
Dizi olarak Spartacus'te hemfikirim.
Şarkı: Emre Aydın - Kağıt Evler
En koku:hala fahrenheit :)
En kötü olay: Kediciğimin ayağını incitmesi
En Güzeli iyileşmeye başlaması :)
Yılın en güzel gezisi: Bodrum.
En Fanatik face takipçim ödülü de Müzeyyen Teyzem'e gidiyor.Varlığından çok memnunum,ellerinden öpesin benim için :)Mutlu huzurlu sevgi dolu yıllar fatoşcum :)

Tunca Meriç dedi ki...

Fatoş merhabalar

Kardesime bu kadar deger vermen ve benden sonra ( bakınız yıllık) onu en iyi tanımlayan kisi olman :) beni çok mutlu etti

Sevgiler

Yasemin, dedi ki...

Ama ben senin aşık olduğunu, 2011in en şahane olayını teee burdan öğrenecekmişim.Mutluluğundan mutluyum şekerim ;)

ufo gören masum köylü dedi ki...

bizim yenge!!!

vay vay vayyy mahallemizin yengesi olmuşsun da haberimiz yok.
o hürriyet mahallesinde bilfiil 16 sene çocukluk-ergenlik-gençlik yaptım ben :)
evlenince uçmuştum.
ama bir parçam, annem hala orada...

fotografı görünce ne alaka dedim.

garip bir şekilde sevindim.

abi de beşiktaşlıymış hem.

iki kere bizden hem mahalleli hem beşiktaşlı...

ondan iyisini mi bulacaksın..

yeni yılın kutlu olsun bu arada...

2012 in 2011 den daha iyi olur umarım.

selamlar,sevgiler
a.

banu dedi ki...

2011 ne garip bir yıldı :))) 10 yıldır sahip olduğun işini kaybettin ama yıllardır aradığın sevgili'yi buldun...
seçtiğin şarkıyı çok beğendim :))
'The Dark Knight' benimde filmim hatta Christian Bale'nin olduğu her filmi bıkmadan defalarca izleyebilirim :))
2012 sana huzur,sağlık,bol bol okuma, izleme fırsatı ve para getirsin....

ecish bucush dedi ki...

2011 KİTAPLARIM
Tanrının Doğum Günü serisi "Levh-i Mahvuz" Burak Özdemir oğlu
Ece Temelkuran "İkinci Yarısı" Baştan sonra tebesüümle okunası bir yapıt.
son olarak daaaa "Aşkın Gözyaşları 1 ve 2" Sinan Yağmur. .. Mesneviye olan bağlılığım ve merakım daha da bir arttı bu kitaplarla. Hem ağladım hem heyecanlandım dönemin yaşanstısını okurken.

2011 KEŞFETTİKLERİM
#Tesadüf eseri dinledim bayıldım:
MONO( bildiğimiz MONO değil! ) http://www.lastfm.com.tr/music/Mono?ac=mono

2011 ALBÜMLERİM
HERBIE HENCOCK "İmagine"
Herzamanki gibi yine MAROON 5
Tuhaf bir şekilde sevdiğim IŞIN KARACA ARABESK 1 ve 2 Albümleri. Çok başarılı bir çalışma.( müzisyen biri olarak destekledim:))

2011 EN İYİ OLAYIM
Hepsi ilk 8 ayına sığdı: NİŞANLANDIM-EVLENDİM-BEBEĞİMİZ OLUYOR :))

2011 EN KÖTÜ OLAYIM
Olmasına izin vermedim.

2011 DİZİ
indir indir izle : FRINGE(senaryo kurgu olaylar muhteşem)
GAME OF THRONES ( 2011'in en iyisi kesinlikle)

2011 FİLM
Kimliksiz(Unknown)
Anadolunun Kayıp Şarkıları - NEZİH ÜNEN BELGESELİ... Sana bunu şiddetle öneririm. DVD'sini almalısın ve izlemeli-dinlemelisin.
3 gün önce izlediğim LİMİTSİZ.. kurgu ve senaryo başarılı. Sonunda "aaaaaa" oluyorsun :))

EN SEVDİĞİM 2011 CÜMLELERİM
Tanrım;Hayatımı öp ki geçsin !
ÖPTÜ DE ÇOK ŞÜKÜR :))

HEPİNİZİN ÖPSÜN :)
SEVGİLER

Şule dedi ki...

canim benim,
az once okuldan baglanip okudum yazini.

is konusunda bana cv'ni gondersene, elimde olsun, ne olur ne olmaz... dilerim tez zamanda guzel bri is ciksin onune.

ben senin enlerini okurken gulumsedim hep. seni mutlu eden bri ask kapini caldigi icin, sen onu buyur ettigin icin, oykunun de onu sevdigini ogrendigim icin. ne onemli ve ne bulunmaz seyler aslinda bunlar...

dilerim hersey cok guzel olur 2012de hepimiz icin...

opuyorum gozlerinden sekerim.

"en"lerimi bir ara kafami toplarsam yazarim ben de :)

çevrimiçi dedi ki...

En iyi kitap : ayfer tunc "taş kağıt makas"
En iyi film : driver
En iyi sarki : hayko cepkin "yeni bir gun"
En kotu olay : sevgilin olmasi
En iyi olay : kolon kanserinden yirtmis olmam

ERHAN dedi ki...

YENİ YILINA MUTLU BAŞLAYIP MUTLU BİTİRMEN DİLEĞİYLE.

ELİF dedi ki...

Sevgili fatoşcum...
Yaşamın senin için sakladığı güzel cümlelerin kaleminden dökülmesi çok güzel..
İnşallah bundan sonraki senelerinde bu güzel yazı tadında geçer..
sevgiyle..

UÇAR dedi ki...

Oooooo sen Kartal'a gelmişsiiiin, vay vay vay.... Hürriyet ve Cumhuriyet Mahalleleri bizim mahallelerimizdir :)

Şu "En"ler meselesine daha geniş bir zamanda dönelim.
2012 yaşamızdaki bütün saçmalıkların sona erdiği bir yıl olur inşallah diycem ama benim dememle olur mu bilemedim ben onu :)

Çocuk dedi ki...

okudum. yine keyifle tabi ki =) çok sevindim ayrıca diğer yarını bulmana, eminim garip bi şeydir bunu yaşamak :)


benim en'lerim olmuyor hiç, olmuşsa bile hatırlamıyorum zaten. sadece günler geçiyor =)

ben böyle güzel şeyler okuduğumda ne kadar yalnız olduğum geliyor aklıma. yani gerçekten... garip bişey bu :)


yani gezmiyorum bayadır. kitap okumadım yakın zamanda. film dedemin insanlarına gittim. en diyemem. rutin bi hayat işten eve =)

Yok dedi ki...

Çok güzel bir yazı bu, daha önce başlamıştım ama yarım kalmıştı, dilerim hep böyle gülsün gözlerinin içi,önerdiğin kitap ve filmleri izlicem, ben en son TANRI YANILGISI nı aldım ama bitirmedim henüz..:)

Mel dedi ki...

Mazzantini... İyi ki iyi roman var. Düşlerimi düşürdü aklıma yine... Teşekkürler anımsattığın için

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Mutlu yıllar...

Bu kadar güzel bir blogu geç keşfettiğim için kendime kızgınım.

ali aydın dedi ki...

Hayat iste akiyor gidiyor.. Yaslaniyorsun, ogreniyorsun, sonra ogrendiklerinle avunuyorsun..

cinar dedi ki...

çok çok sevindim ;)

Benim Hayatim dedi ki...

İşte bu güzel haber. Birbirinize çok yakışıyorsunuz :)

MİSİ dedi ki...

Bayağı bir vakit geçirdim 7. odada, okumak için kitap arıyordum bende, ''Sen dünyaya gelmeden''i okuyacağım.
Neden 7. oda dedim ve cevabını yine burada bulabildim.Çok etkiledi beni tüm yaşanılanlar.Şu anda lullaby dinliyorum.(İlk defa)
Az önce Cure dinliyordum:)
En değerli odanızın 1. ve sonra da 7. oda olduğunu düşünüyorum.
izlemeye devam edeceğim.
www.bayanmisi.blogspot.com

Gül dedi ki...

Fatoşcum öyle özverili bir insansın ki sen, değer verdiğin şey ya da kimse, her ne ya da kim olursa olsun onu daha değerli kilan sensin..

Inan bana senin karşında dünyanın en duyarsız tepkisiz insanı olsa gördüğü değer ve sevgi karşısında hayata ve ilişkilere bakış açısı değişir.

Hayatını ve hayatındakileri değerli kılan gercekten sensin Fatos..
Karşındaki erkeğin düzgün bir erkek olduğunu üzerine basa basa söylüyorsun ya bence o erkek her şeyden önce çok şanslı bir insan ki yolu senin gibi bir kadınla keşismiş….

ayhan dedi ki...

dağların dorukları dumanlı olur, geriye dönmez savaşçılar
fırtınayla sınanmıştır ömürleri, karla yıkanmıştır yüzleri.
bu yüzden asla vedalaşmazlar...
Mutlu Yıllar Fatoş!

Ali Hadi Gözütok dedi ki...

İnsana yaraşır bir dünya, adil ve sevgi içinde yıllar diliyorum.