6 Mayıs 2011

Annelik Hissetmektir



ZAZ - LES PASSANTS


“Ne zaman bir kadın bedeninin bir başka canlı dünyaya getirebilme gücü olduğunu düşünsem, kendimi çok küçük hissediyorum. O yedikçe bedeni bir laboratuar gibi bir birey yaratıyor. Bu mucizeye ne ad verilir?” diyor Fabio Volo, şu an okuduğum dilimize çevrilen son kitabı “Dünyada Bir Yer” de..
O bir erkek yazar ve inanılmaz bir şey olarak görüyor yeni bir canlıyı vücudunda büyütmeyi..
Bu mucizeye ne ad verilir diyor?
Gerçekten de bu tam anlamıyla bir mucize ve bu mucizenin de adı da: ANNELİK..



Herkes tarif etmeye çalışır anneliği, herkes anlatır kendince..
Kimine göre Annelik; çocuğuna kurabiye pişirmek, okula balkondan el sallayarak uğurlamak, kimine göre Annelik; çocuğunun karnını tok sırtını pak tutmaktır.. Kimine göre ise annelik bütün hayatından vazgeçmektir.
Bunlar aslında hiç anne olmamış insanların düşünceleridir.
Çünkü gerçekte anne olan herkes bilir ki aslında Annelik Yaşamaktır!
Annelik, çocuğunla birlikte yeniden doğmak ve yaşamı onunla birlikte yeniden anlamlandırmaktır.
Annelik bütün zorluklara rağmen çocuğunun yanı başında ayakta dimdik durabilmektir..
Annelik Hissetmektir! ve bunu sadece anne olduğunuzda anlayabilirsiniz.


Ne kadar zorlu bir yol olursa olsun Annelik, her anı tadına doyulamayacak kadar güzel..
Bu güzel yolculuğun tadını çıkarmalarını dileyerek bütün annelerin anneler gününü kutluyorum.



Gezgin dergimizin Mayıs sayısında editör yazım böyle başlıyor..

Bana hayatın anlamını öğrettiği için canım kızıma, bana harika bir örnek olduğu için canım anneme bir kez daha teşekkür ediyorum..

Seçtiğim şarkı Fıstıkımla birlikte bu ara çokça dinleyip evin içinde dans ettiğimiz şarkı..
Tadını çıkarın.. :)

21 yorum:

yerdenuzak dedi ki...

♥♥♥

Elif Gizem dedi ki...

fotoğrafa uzun uzun takılı kaldı gözlerim. çok güzelsiniz gerçekten... anne olduğum da anneliği anlatmayı istiyorum. tanımı en zor histir belki de. ve sadece annelere özgü, şu an sadece tahmin edebiliyorum. ve eminim çok eksik kalır annelik tahminlerle. tam da söylediğin gibi hissetmektir çünkü. hep böyle güzel kalın. uzun ömürler boyu...

Nilay Şahinkanat İlcebay dedi ki...

ne güzel bir annesin sen...

Ecish :) dedi ki...

Heyecanla beklediğim bir duygu :) Gözlerim dolduu...

Adsız dedi ki...

güzel yavrularım benim, çok güzelsinizzz... sizleri okadar çok seviyorm ki; prensesimi, seni, kardeşini... sözlerim boğazımda düğümleniyor.. sizin varlığınız beni yaşatıyor, sevginizden besleniyorum, başarılarınızla gurur duyuyorum. allahım acınızı göstermesin...
Annen

Reha dedi ki...

Fatoş'cum, 13 Mayıs'ta biraz erken gelirsen, anneler günü hediyesi olarak sana Haggard konserine gitmeyi öneriyorum.. ama bu sadece bir öneri tabi, istersen kasma kendini, c.tesi sabahtan görüşürüz.. :))))

Raci Üçyıldız dedi ki...

Fotoğrafı çekeni ve bu fotoğrafı bütünleştiren insanı insan yapan annelik değerini anlatan, yazısıylada Fatoş'u tebrik ederim.

Nick Serbest dedi ki...

cok gizel sozler bunar allah bozmasin cumlemizin amin herkeze selam

Tomris Haseki Ak dedi ki...

Harikasınız canım. seni ve tatlı kızını kocaman öpüyorum. anneler günün kutlu olsun özel insan:) yazını ıznınle paylaşıyorum

Yusuf Okur dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun o halde.

Adsız dedi ki...

Anneler gününü kutlarım canım Fatoş.

Erdem Aksoylu dedi ki...

Güzel anneye selamlar

dark.. dedi ki...

Annelerin en bıcırığı, kutlu olsun günün...
neşe içinde geçsin :)

Çocuk dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun :)

Deniz dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun, sevgiler

Ahmet Tepehan dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun devrik kadın.

Gizem dedi ki...

Fatoş Abla; Her anne özeldir ama sen, yetiştirdiğin süper Öykü'nle harika bir anne olduğunu her zaman herkese gösteriyorsun. Anneler günün tekrar kutlu olsun :)

YILDIZNAF dedi ki...

Fatos'um,

Uzun suredir yazisamadim. Beni affet. Anneler gunu yazina bayildim ve Oyku ile olan resminize. Gozlerini kapatmis, senin tarafindan opulmekten duydugu mutluluk cok hos. Nice anneler gunune Bebislerimiz'le insallah.

Derginin bu kadar iyi satmasina hic sasmadim. Eline saglik...Bana yollar misin diyecegim olmayacak, bir zahmet ana-kiz getirir misiniz...

Saka degil, bekliyorum...Sevgilerimle...

banu dedi ki...

siz çok güzelsiniz..
size bakmak,sizi okumak,sizi görmek insana huzur veriyor.Çok güzel bir annesin ve çok güzel bir annaya sahipsin ve tabiki muhteşem bir ÖYKÜ'n var. Seninde anneninde anneler günü kutlu olsun hep böyle beraber geçsin yıllarınız.sizi seviyorum

Sevinç dedi ki...

Sen muhteşem bir kadınsın!

Elimde gezginin ikinci sayısı ve editörün yazdıklarını okuyunca düşündüğümü paylaşmak istedim.

Öpüyorum canım Fatoşcum.

klavyedostlugu dedi ki...

Velhasıl kitap gibi okunabilecek tarzda yazdıkların ..Okuduktan sonra davranışları kontrol etme isteği beliriverir içinizde. En derin hislerimle teşekkürler Fatoş .