21 Ekim 2010

Gülen Yüz

.


Lacuna Coil - Enjoy The Silence

Ardına mavi düşleri almış gülümsüyordu bir yüz..
Uzun süre bakıldığında dudaklarını kıvırdığın bir gülümseme yerleştiriyordu bakanların da yüzüne..
Her zarın rakamları yoktu elbet..
Zaten rakamlarında 7 de yoktu ya hiçbir zarın..
“sonra bir zar oluyorsun: 7 gelme ihtimali sıfır olan..” demişti biri bir zamanlar..
sevmiyordum o zamandan beri rakamlı zarları..
sevmiyordum o zamandan beri şansıma havaya rakam fırlatmayı..

ardına mavi düşleri almış gülümsüyordu bir yüz..
bir kış günüydü..
avuçlarıma düşmek ister gibiydi..
boşver diyordu rakamları.. bak benim her yüzümde farklı bir yüz var..
seç birini diyordu..
seç birini ve al avuçlarına..

ardına mavi düşlerini almış gülümsüyordu bir yüz..
sessizliğin içinde eğlenmeyi öğretiyordu bana..
ıssızlığın içinde oyunlar kurmayı..
fırlattım havaya tahtayüzleri..
gülümseyeni düştü avcuma..
usulca okşadım ve gülümsedim hayata..


BURFOT (Bursa Fotoğraf İmece Topluluğu) un, Griye Veda Renklere Merhaba adıyla devam eden projemizin 14. Etabı olan Bursa Sırameşeler Kız Yetiştirme Yurdu ve Çocuk Yuvası (Sevgi Evleri) nde Eylül ayında gerçekleştirilen sergide bu fotoğrafım var benim..
İstedim ki fotoğrafa her baktıklarında anlık da olsa bir gülüş yerleşsin yüzlerine, kimsesiz yüreklerine inemese de..

13 yorum:

kara kitap dedi ki...

ne güzel bir zar o öyle,nerden bulunur ki?şansına insanın hangi yüz gelir ki?birin ardındaki altı gibi gülen yüzün ardında da ağlayan mı vardır?

UÇAR dedi ki...

"sevmiyordum o zamandan beri rakamlı zarları.."

Desene seninle tavla da oynayamayacağız :)

zoitsa dedi ki...

her yüzünde gülen surat olsun zarlarında..''dur bir daha atıcam bak ''diyerek gülümse üzülmeni bekleyen insanlara..

eXi Le dedi ki...

Hayat GüLü§ünü inkar Edip ÇatıLıp kaLıyor Ka§Larımızda.. Hadi.. LaL oLmu§ Yüreğimizin Yüzüne SüreLim ßu Ardına MawiLeri aLmı§ GüLümseyen Yüzü..

Tanrının Zarları... dedi ki...

Her zarın rakamları yoktur elbet yavrucuğum ve hatta ben hayatım boyunca üzerinde rakam olan bir zar görmedim...
Benekler vardır, kemik ya da optik beyazın üzerine kondurulmuş siyah benekler. Zardır, zar dediğin benim bildiğim beneklidir...
Bir'dir, virgül yerine konulmuş bir noktadır,
İki'dir, bir çift gözdür, görmek isteyenedir,
Üç'tür, aslında, gülen bir yüzün gözleri ve burnudur. Ama insanlar güldüğümüzü anlamak için ağzımıza baktığından, oradaki gülen gözü görmezler,
Dört'tür, bir kutudur, küp şeklinde bir paket, hediye paketi, elindedir ve sen o pakete tepeden sevinçle bakmaktasındır,
Beş'tir, bir evdir, hani çocukken çizdiğimiz çatısı üçgen evlerden biridir, o eve yukardan bakıp çatısını görmektir ve içinde olmak istersin,
Altı'dır, bir yoldur, bir tren yolunun raylarıdır. Uzaktır çünkü altıdan sonrası vardır, uzaktır ve altı orada bir yoldur, ilk durağı yedi olan...
Anlayacağın, zar tutan bir bileğin havaya fırlattığı rakam ya da şansı değildir her zaman sevgili dostum ve üstelik bilirim ki, zar ya da rakamlar değil, bilek önemlidir...
Zar atarsın farklı yüzler gelir ve ben yine bilirim ki yüzler değil, yürek önemlidir!
Rast gele...
Not: Depeche Mode'un Enjoy The Silence şarkısının birden gruptan yorumunu dinlemişimdir ama ben de en çok Lacuna Coil'den severim...

banu dedi ki...

fotoğraf sakin bi güzellikteydi ama senn bu yazınla birleşince ayrı bi anlam kazandı..
bu kaçıncı gidemediğin ve gidemediğimz sergi :)))))

beenmaya dedi ki...

eminim ki koca bir gülücük yerleşecek yüzlerine şu anda bende olduğu gibi...

Tolga dedi ki...

sayın UÇAR; belli ki siz Fatoş ile hiç tavla oynamamışsınız :P
Fatoşla sadece bir kez tavla oynarsınız ve o oyunda da 6 - 0 yenilirsiniz :) Kesin !

UÇAR dedi ki...

Sevgili Tolga,

Size geçmiş olsun :)
Lakin, Fatoş'la tavla oynayabilmenin keyfini sürerken yenilip yenilmemeyi düşüneceğimi sanmıyorum. Hele sohbet eşliğinde olduğunu düşünecek olursak daha da keyifli, hele bir de müzik varsa...

Not: 6-0 mı. O kadar kolay değil :))

ayhan dedi ki...

:)) o 6-0 lık tecrübeyi ben de yaşadım.
:)) üstelik fatoş o kadar da sakin oynuyor ki, ne olduğunu bile anlamıyorsun :)

ilhan dedi ki...

Fatoş'un 6-0 lık kervanında ben de varım itiraf ediyorum :) Benim yenilmezlik ünvanımı yıkmakla kalmayıp, defalarca oynadığımız hiç bir oyunda onu yenmeyi de başaramamışımdır :)
Neredeyse iki yıldır oynamıyoruz. Hadi turnuvalarımıza geri dönelim. Bu kez seni yeneceğim :P

Bu arada bu zara bayıldım bayıldım çok güzelmiş

nil dedi ki...

ardıma mavi düşlerimi aldım gülümsüyorum ben de hayata sık sık :) güzel bir fotoğraf ve sergi için de çok anlamlı, dilerim ki kızlarımızın yaşamları hep gülüş dolu tesadüflerle örülsün.

rimedzo dedi ki...

Gülmek bulaşıcıdır ve her gülüşün ardında mavi bir düş vardır... Gülümse sen hayata çünkü gülmek sana çok yakışıyor, senin gülüşün de hayata... Bize de bulaşır biraz...