11 Haziran 2010

Çıkış Yok Sanma

.


Anita Lane - Home Is Where The Hatred Is


Özgürlüğüme az kaldı..
Çiçeklerle kapatıp gizlesen de zincirleri..
Çürüdükçe değiştirsen de kilidi..
Paslanıyor işte zamanla tüm demirler..

Beni kilitlediğin pis ve köhne yerde sanma ki gücümü tüketiyorsun..
Uyuyup dinleniyorum..
Sen dışarıda kilidinin bekçiliğinde ölürken korkudan..
Ben içeride sessizlikle iyileşiyorum..

Beni kaybetmemek için zincirlemen gerektiğine inanacak kadar zavallı yüreğinle..
Herkese çiçeklerle yeşilliklerle bezediğini beni, göstersen de..
Sen ve ben biliyoruz yıllarca bomboş bir eve beni nasıl zincirlediğini..

Uykunun zamanı bitti..
Uyanışın sancıları ruhumu güçlendirdi..

Ben iyileşirken sen daha da hastalanıyorsun..
Çürüyor Zincirler..
Görüyor musun ??
Çıkış Yok Sanma !
Çiçeklere döktüğün sular zincirlerimi çürütüyor..
Zaman artık benim lehime işliyor..
Az kaldı.. Görüyor musun ??
Dağlar, denizler beni bekliyor..
Az Kaldı..

Bu fotoğrafı yıllar önce ilk çektiğimde, hissettiklerimdi yukarıdaki satırlar..
Bağımsızlığını geri kazanma yolundaki bir kadının hislerini bir anda özetleyivermişti bu görüntü..
Şimdi artık biliyorum ki, bütün zincirler çürüyor zamanla..



BURFOT - Bursa Fotoğraf İmece Topluluğu'nun "Griye Veda Renklere Merhaba" Projesinin 11. etap sergisi Bursa Nuri Nihat Aslanoba Anadolu Lisesi'nde 29 Nisan 2010 Perşembe günü yapılan törende açılış konuşmaları ve düzenlenen kokteyl eşliğinde açıldı.
11.Etap için seçtiğim fotoğrafım da buydu işte..




Daha nice okulların renklenmesi adına, nice projelere..

14 yorum:

banu dedi ki...

nerde çekmiştin bu resmi :)) çok süper herzamn ki gibi makinana ve ellerine sağlık.
evet bütün zincirler çürüyor zamanla çok güzel tecrübe ama zincirle beraber hapsolanında çürümemesi ve eksilmiş tüm parçalarını daha sağlam yerine koyması çok daha güzel bir gözlem :)))

beenmaya dedi ki...

"içerde sessizlikle iyileşmek" nasıl bir cümledir...

efrasiyab dedi ki...

hayatta paylaşıldıkça güzelleşmeyen bir şey varsa o da aşktır herhalde. aşk kıskançtır. bencildir. bazen o kadar bencildir ki karşısındakinin de bir insan olduğunu unutur. işte o zaman da çiçeklere dökülen sular zincirleri çürütür. çok güzeldi.

kara kitap dedi ki...

ben yazıyı okurken oğlum şarkıyı dinledi.çok güzel şarkıymış anne dedi,fotoğraf da güzelmiş.yazıyı okuyabilse eminim onu da beğenirdi.

dark... dedi ki...

cok cok basarılı bir şiir...
inan bir kac kere okumak zorunda bıraktı beni...
fotografa zaten diyecek bir sey yok..harika..

Ateş Böceği dedi ki...

Çok güzel değil mi ..!! onun korkuyla kapıda beklemesi ve senin içerde iyileşiyor olman ..aslında bütün demirler zamanla gerçekten paslanır..

U.E.T. dedi ki...

"home" adli belgeselde dunyanin gidisati konusunda bircok kotu sey anlattiktan sonra ancak yinede karamsar olmak icin cok gec diyordu nedense o geldi aklima bu yazdiklarini okudukca. gercektende "karamsar olmak icin cok gec"

beenmaya dedi ki...

nacizane...

http://beenmaya.blogspot.com/2010/06/okumadan-gecmediklerim.html

atesinsesi dedi ki...

:)

nox dedi ki...

bir şarkıyı anımsattı aa anımsattığı şarkıyı ararken bulamadım,aşağıdaki iki şarkıyı da ...

**
Zor günler
Birgün mutlaka geldigi gibi gider…
Zor günler
Bildigin hersey gibi kaybolup gider…
Biliyorum, yorgunsun
Çoktan unutulmussun
Hiçbirsey ayni kalmaz
Yarin belli olmaz
Benim hala umudum var
Hala umudum var

Simdi sen,
‘güvendigim sularda boguldum’ dedin
Tesadüfen
Belki balik olsan kurtulsan,
Kimbilir?
Gel dinlen yanimda
Gel saklan arkamda
Istersen konusma,
Onlar hep sorarlar
Benim hala umudum var
Hala umudum var

***
Sık, sık,sık biraz daha dişini
Biraz daha sık
Zor günler elbet bitecek
Belki ömrün görmeye yetmeyecek

Sık, sık,sık biraz daha dişini
Biraz daha sık
Zor günler elbet bitecek
Belki ömrün görmeye yetmeyecek

Zor bir gündü
Dünüm gibi, yarınım gibi
Yorgun argın döndüm evime
Mecburum sevmesem de

Oysa tek bir hayat, tek bir amaç,
Sadece bir tek doğru yok
Tek bir sonuç, tek bir çözüm,
Sadece bir tek doğru yok

Zor günler...

Sık, sık,sık biraz daha dişini
Biraz daha sık
Zor günler elbet bitecek
Belki ömrün görmeye yetmeyecek

Sık, sık,sık biraz daha dişini
Biraz daha sık
Zor günler elbet bitecek
Belki ömrün görmeye yetmeyecek

Zor bir gündü
Dünüm gibi, yarınım gibi
Yorgun argın döndüm evime
Mecburum sevmesem de

Oysa tek bir hayat, tek bir amaç,
Sadece bir tek doğru yok
Tek bir sonuç, tek bir çözüm,
Sadece bir tek doğru yok

Zor günler...

Oysa tek bir hayat, tek bir amaç,
Sadece bir tek doğru yok.

Zor günler...

karton_piyer dedi ki...

http://insaatsahasi.blogspot.com/2010/09/mesele.html

Fotoğrafla beraber daha iyi anlaşılır diye bloğuma ekledim...

Adsız dedi ki...

Sizin şiirinizi XTEKSUS nickli birisi, kaynak göstermeden GNOXİS adlı sitede yayınlamış. !!

UÇAR dedi ki...

Gnoxis sitesinde alıntılanan şiirin ile ilgili gerekli uyarı yapıldı :))

http://www.gnoxis.com/etkilendiginiz-siirleri-dortlukleri-yazin-4049-19.html#post510448

C. dedi ki...

Her son bir başlangıç, her özgürleşme bir başka esarettir...
Gerçek özgürlük pratiktir... Düşünmede özgür olunur ama düşüncede özgür olunmaz...
Düşün düşün çoktur işin diye boşuna dememişler...
Öyle mi demişler?