31 Aralık 2009

7.oda nın 2009 En leri

.


ŞEBNEM FERAH - BENİM ADIM ORMAN


En İyi Kitabı: Anna Karenina ! Evet eski bir kitap ama ben ne yazık ki bu şaheseri yeni okudum. Ve sanırım hayatım boyunca daha iyi bir kitap karşıma çıkmaz..
Kadınları, erkekleri, aşkı, ilişkileri, hayatı, evlilikleri, böylesine derine inerek anlatan Tolstoyu saygıyla anıyorum..

En İyi Yazarı:
Aslı Erdoğan ! Ben de onun gibi yazmak istiyorum !

En İyi Filmi:
Revolutionary Road ! İzlediğim en gerçekçi en sert filmdi !

En İyi Albüm ve Şarkı:
Rammstein Liebe Ist Fur Alle Da Albümü ve Pussy :)

En Renk: Siyah ! Evet özellikle yılın sonlarına doğru siyaha olan tutkum daha da artmış durumdadır. Vitrinlerde bile gözlerim hep siyaha kaymaktadır. !

En Fotoğraf: 2009 yılında bini geçen sayıda sayıda fotoğraf çektim ve yine seçmek çok zor bana göre.. Elbette ki benim en sevdiklerim Öykümün model olduğu fotoğraflar..
diğer kategoride ise bu yıl
Her Ateş Bir Gün Söner adını verdiğim fotoğrafımı seçiyorum :)

En İçecek: Alkollü içecekte yine Vodka.. Alkolsüz kategoride ise Oregon Chai Tea ..

En Yiyecek: Bu yılın tartışmasız en sevdiğim yiyeceği: Gren’in nefis tavuklu krepi..

En Kadın Kokusu: Hala değişmedi ve kesinlikle bundan sonra da değişeceğini sanmıyorum..
ADDICT… 4-ever Dior – Addict
Bu arada kokusunu çok merak ettiğim ve hala koklayamadığım bir parfüm var: Tom Ford –
Black Orchid

En Erkek Kokusu: Hala 212

En Yapmak İsteyip Yapamadığım Şey: Ağvaya gitmek !!

En Kötü Ay: Nisan

En Sürpriz Ay: Ekim

En Güzel An: 29 Ekim

2009 Notları : Çok karmaşık bir yıl oldu 2009 benim için..
Hayatımın öncelikli konuları üzerinde hiçbir problemim olmadı şükür. Kızım çok iyi, mutlu ve başarılı.. Ailemdeki herkes de iyi. Ve ben annelikte de, diğer sorumluluklarımda da çuvallamadan bitirdim bu yılı da..
Kişisel olarak yani sadece kendimi düşündüğümde ise iç dünyam epey fırtınalıydı..
Kış mevsimi nispeten iyi geçse de bütün bir ilkbahar kötü, bütün bir yaz toparlanmaya çalışmakla geçti. Kalabalık ve pek çok güzel anılar biriktirsem de sevdiğim arkadaşlarımla, İçimde koyu bir yalnızlık ve umutsuzluk duygusu hakimdi bütün bir yıl..
Sonbahar ise bana hiç ama hiç ummadığım çok güzel bir sürpriz yaşattı.. Gerçekleşeceğine hiç ihtimal vermediğim en çok istediğim şeylerden biri, hiç beklemediğim bir anda.. bir anda gerçek oluverdi.. İnanamazlık içinde geçirdim tüm sonbaharımı..
Sihirli bir dokunuş gibiydi bir ses içimde ve yılların içime akıttığı bütün tortuları usulca çözmeye başladı.. Üstü tortularla kapanmış ama iyileşmemiş yaraları usulca iyileştirmeye.. İyileşirken iyileştiriyordu beni ve ben kımıltısızca duruyordum sadece..
Kötü geçen bir yılın sonunda, bilmeden en ihtiyacım olan zamanda uzandı o çok bildiğim sevdiğim tanıdık yürek bana..
Ve bana yeni bir ad verdi: BÖĞÜRTLEN !
Ben yeni adımı hemen üzerime giydim.. Evet ben bir böğürtlenim..

Şebnem Ferah bikaç gün önce yeni bir albüm çıkardı..
O da Rammstein gibi 2005 yılından beri sessizdi..
Sevdiklerimiz de suskundu bizim gibi 4 yıldır..
Herkes anlaşmış gibi bu sonbaharda bitirdi bekleyişleri..
Suskunluklar sese dönüştü..
Şebnem diyor ki : Benim Adım Orman.. Bense diyorum ki; Benim Adım Böğürtlen :)
Bu yüzden yazımın fotoğrafı 2005 yılından bir kare, şarkı ise Benim Adım Orman..


2009 En Cümlesi: Nokta koyman gereken yerde virgül koyarsan, cümle tüm anlamını yitirir !
(Hemen bir dipnot: Bu cümle bana aittir ! Google da arayanlara duyurulur ! )



Adam Kadına sordu..
“Nasıl bunca diri çıktın bütün yıkıntıların altından?
Nasıl canlı kalabildin böylesine?
Nasıl yaşadın bunca yıl, nasıl yaşayabildin?”


Kadın Adama cevap verdi..
“Ölmek daha kolaydır, sevmekten
Bundandır işte benim yaşamaya katlanmam.”



Bu yüzden 2009 Yılının En Şiiri: Louis Aragon’dan geliyor:
Sana büyük bir sır söyleyeceğim
Korkuyorum senden
Korkuyorum yanınsıra gidenden
Pencerelere doğru akşam üzeri
El kol oynatışından
Söylenmeyen sözlerden
Korkuyorum hızlı-yavaş zamandan
Korkuyorum senden
Sana büyük bir sır söyleyeceğim
Kapat kapıları
Ölmek daha kolaydır, sevmekten
Bundandır işte benim yaşamaya katlanmam
sevgilim...

.

Herkese mutlu ve umutlu bir yıl diliyorum..

.

.


26 yorum:

beenmaya dedi ki...

aslı erdoğan ve siyah işte budur :)))

canım benim herşeyin gönlünce olduğu düş gibi ama gerçek zamanlar yaşadığın, yaşattığın nice seneler dilerim.

şule dedi ki...

fatoscum, ne guzel yazmissin. mutlu yillar diliyorum sana. kizin ve tum sevdiklerinle. bir de en gitmek isteyip de gidemedigin yerlerin arasinda "ada" da var di mi? :)
sevgiler

ikirikko dedi ki...

ya fatoş haftanın 7 günü her gün 10 saat birlikteyiz neden 2009 en lerinde bize yer veremedin? yazık çok yazık kırdın kalbimi gel al gönlümü....:):):)
canım nice yıllara herşey dilediğin gibi olsun. mutlu,huzurlu,
paralı veeeeeeeeeeeeeeeeeee en önemlisi AŞK olsun:)

Unknown dedi ki...

canım benim :) iyi seneler diliyorum

banu dedi ki...

karışıktı ama mutlu ve heycanlı bi yıl oldu 2009 senin için özellikle son ayları :)
BÖĞÜRTLEN:cidden ya düşününce küçük ama kaç parça hepside dolu dolu senin gibi..
2010 sağlık,huzur,mutluluk ve para getirsin.bol gülücüklü bir yıl olsun senin ve ailen için.

Papaz Her Zaman Pilav Yemez dedi ki...

başka dilde aşk filminden sonra aklıma ilk gelen tümceydi 'ölmek daha kolaydır. sevmekten.' eğer izlemediysen tavsiye ederim..

Vladimir dedi ki...

Mutlu, sağlıklı, güzel bir yıl olsun diliyorum :)

ihsan dedi ki...

iyi yıllar
akşam ne yapacaksın?

Kerem dedi ki...

mutlu yıllarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
))) napıyosun bakalım akşam )))
parti içki :D
bu arada böğürtlen hadisesi neee aşık mı oldunnnnnnnnnn

yeni yılda sağlık bol para şöhret kadın
pardon o bizim içindi
ahahaha
aşk dolu bir yıl olsun
))))))))))

UfukCRY dedi ki...

bakalım belki 2010'da aday gösteriliriz bizde bi en olarak :)

Nik dedi ki...

Madem zamanı parçalara ayırdınız, ben de 1-2 kalemdeki enlerimi paylaşayım

En iyi filmlerim : (son 3 ayda tam 105 film izlemişim, seçmem zor oldu) Defiance, Admiral ve Deli Deli Olma

En iyi kitaplarım : Forever Nietzsche ( Niçe kitaplarında kızarmış ekmek üstüne sürülmüş terayağ ve reçel tadı varken diğer kitaplar yavan ekmek dilimleri gibi kalıcak gibi görünüyor...)

En iyi müzik : Crematory

Gerisi detay ki ne eski ne de yeni olan yıl umurumda değil :) İyi yıllar

Erdem Aksoylu dedi ki...

Mutlu bir yıl dileğiyle,
Güle güle 2009,
Hoşgeldin 2010...
:)

Adsız dedi ki...

Öykü'ye ve sana kargalardan uzak bir yıl diliyorum... Sana değer katan ve elindekileri daha iyi değerlendirebildiğin bir yılın olsun. Falına baktım...

Seyit dedi ki...

Hani herkesin hayatında bir yılı olur canım. Bu gelen yıl senin hayallerinin yılı olsun. Güzel bir sene diler sevgiyle sarılırım. Güzel kal.

oğuz dedi ki...

bütün güzel rüyalarının gerçek olması dileğiyle... yep yeni bir yıl yep yeni mutluluklar getirsin...
en iyi film soysuzlar çetesi benim için bu yıl...
en iyi şarkı duman-helal olsun(hatırası da var tabi:)

Serkan dedi ki...

hayatın, gülüşünü damla damla keşfedip yüzünden bi an olsun eksik etmeyeceği bir yıl olsun sana ve sahip olduğun en güzel Öyküye :)

Murat dedi ki...

Mutlu seneler!

YILDIZNAF dedi ki...

Anna Karenina'yi okumustum ama Can Arkadasim'in gozuyle tekrar okuyacagim. Asli Erdogan okumadim ben galiba yahuuuu... Kokularin da ilgi alanima girdi hemen...Evey evet bir Faninizim Efendim...

serkan murat kırıkcı dedi ki...

Sağlık, başarı ve huzur getirmesi,
Gülmekten ağzınızın yüzünüzün yamulması,
Mutluluktan ağlarken gözlerinizin şişmesi,
Sevinçten zıplarken kendinizi sakatlamanız dileğiyle

İYİ SENELER...

Adsız dedi ki...

sevgili fatoş...bir yıl boyunca sevdiğin,sevmediğin...sürpriz olarak gördüğün...inanmazlık olarak geçirdiğin sonbaharı...model olarak öykünün olduğu resimlerin bıraktığı tadı...4 yıldır kıpırdamayan şebnem ferah'ın yeni çıkardığı benim adım orman'ın sende böğürtlene dönüşmesini çok güzel özetlemişsin...nice senelerde tekrar enlerini özetlemek dileğiyle mutlu yıllar...flash

Leylək Xəlifə dedi ki...

7.oda yı seviyorum. EN lerini de seviyorum. Ve 7.oda ya çok mutlu bir yıl diliyorum. geç de olsa..
:)

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Yilin en iyi yazisini bir bogurtlenin kaleminden okuyacagimi hic dusunmemistim :-D

Saglikli mutlu ve umutlu bir yil dilerim...

sevgiler

Kerem dedi ki...

Sinema Dergisi yazarları da Yılın En İyi Filmi olarak Revolutionary Road ı seçmiş.

Öznur dedi ki...

Süpersin Fatoş, mutlu yıllar

Yosun dedi ki...

... işte sevdiğimi söylediğim kısa saçlı halin :) hele hatırımda kalan bir tane resmin vardı çok tatlı.. valla şimdi üşenmedim blogunu taradım, 4 Ekim tarihli sigarayı bırakmanın birinci yıldönümümüne seçtiğin siyah beyaz resim:) uzun da yakışıyor fakat kısa saç herkese gitmez..:)

Semih dedi ki...

2011 için de aynısını bekliyorum. :)