14 Ekim 2009

Sinemaximum

.


REAMONN - SUPERGIRL

Sonunda birileri beni keşfetti :)
Evet pek çok arkadaşımın
“Neden bir dergide yazmıyorsun?” sorularına “Ama ben çok kişisel yazıyorum, her ne kadar filmden epey bahsetsem de mutlaka ucundan bir yerinden kişisel kelimelerim de giriveriyor devreye, bir sinema eleştirmeni gibi sadece yazmam gereken konuda kalamıyorum” derken hep, bir sinema sitesinden teklif aldım geçen hafta..
Sinemaximum ..



Önce çok heyecanlandım, siteyi inceledim uzun uzun, 12 yazar kadrosu vardı..
Sonra aklıma takılan 2 soruyu sordum..


1.Sorum: Yazma süresi periyodu var mıydı, yoksa istediğimiz zaman, istediğimiz sıklıkta yazma özgürlüğüne mi sahiptik?

Çünkü bu konu benim için çok önemli.. Hem zaman problemim var.. Hem de kendimde halledemediğim en büyük problemlerden biri: Bir şeyi yapmak zorundaysam veya zorundalığı geçtim benden bir şey bekleniyorsa, ben direkt o şeyi yap(a)mama moduna giriyorum. Bir tek ailemin sorumlulukların da böyle değilim. Onlar dışındaki her beklentiyi yapmama eğilimim var. Elbette her sorun gibi bunun da pek çok sebebi var; geçmişimde benden beklenen şeylerin fazlalığı yükü ve benim en sonunda patlayıp herşeyi bir anda itmem gibi.. Sebeplerini bilsem de ve uzun zamandır bu sorunumla uğraşsam da çok yol katettiğim söylenemez. Bu yüzden benden mesela her hafta bir yazı yazmam beklense, ben o yazmam gereken zamanda kesinlikle yazamayacağım..

2.Sorum ise; Sinemaximum sitesinde yayınlanan yazılarımı 7.oda da yayınlayıp yayınlayamayacağım idi..

Gelen cevaplarda; süre konusunda hiçbir kısıtlama olmadığını, dilediğimizce özgür olduğumuzu fakat aynı yazımın her iki sitede birden yayınlanması konusunda bir takım sıkıntıların olduğunu anlatmışlardı.

Fakat ben teknoloji ve site özürlü bir cahil olduğumu bir kez daha göstererek :) (bir ara flickr sitesinden ilk maceramı yazmalıyım ki nasıl rezil olduğumu görün siz de :) anlatılan şeyleri yanlış değerlendirip bu gurur verici teklifi reddettim :)
Kabul edersem asla mutlu olmayacağımı, çünkü bunun bana kendi çocuğumu ikinci plana atıp, daha başarılı bir başka çocuğa emek vermek gibi hissettireceğini söyledim. Ve neredeyse 4 yıldır siteme emek verdiğimi..


Sağolsun Murat Sünter, hiç usanmadan bana yanlış anladığım konuları tek tek açıkladı..
Ve ben de bu kez nihayet her şeyi doğru anladım :)


Bu arada buraya yazmazsam çatlarım, umarım kendileri bana kızmaz sözlerinin bir kısmını buraya da aldığım için..
“7.oda'nın bu konuda iki avantajı var. Birincisi söylediğiniz üzere 4 yılını tamamlamış olması, ikincisi ise zaten Google tabanlı olmasıdır. Google'a 7.Oda yazılınca çıkan sonucun altındaki 4 linkten de bunu görebilirsiniz. Google arama sonuçlarında bir sitenin altına kolay kolay link koymuyor, ki üstelik 7.oda bir blog. Bu konuda 7.oda kesinlikle takdire şayan.
Teklifimizi, 4 yaşındaki sinema dehası bir çocuğun, 8 aylık fakat 60.000 kişilik bir sinema okulundan özel kayıt daveti alması gibi düşünmenizi isterim. Ben, 7.oda'nın marka değerini gördüğüm ve daha geniş çevrelere yayılması gerektiğini düşündüğüm için sizinle bağlantıya geçtim.
Son karar tabiki sizindir.
Ben her iki cevapta da 7.oda'yı takip etmekten zevk duyacağım:)
Saygılarımla,”

Daha Google aramalarında bir sitenin altına link açılmasının ne demek olduğunu bile bilmeyen bir kadına yazdığından bihaberdi tabi Murat Bey :)
Ben tabi bu tarz bir cevaptan sonra ağzım kulaklarımda mest olmuş bir şekilde birkaç kez okudum maili.
Sonra gittim google da “7.oda” yazıp şu 4 link olayının ne olduğuna baktım. Hakkaten dikkat etmemişim daha önce buna, bazı aylarımın da linkini çıkarıyor daha fazla sonuç için :)
Sonra bildiğim sağlam kişisel blogları falan aradım bakalım onlarda da çıkıyor mu diye.
Kendi kendimle gurur duyup, teklifi dün sabah itibariyle kabul ettim :)


Dün gerekli düzenlemeleri de sağolsun Murat Bey halletti ve ben de artık yazarlar arasında yerimi aldım, üstüne anasayfada çıktım :)
Bu vesile ile kendisine bir de teşekkür borçluyum, hem teklifi, hem de uğraşıları, hem de bilgilendirici mailleri için..

Anahtar Deliği bölümüme bir site daha eklememin zamanı geldi anlayacağınız..
Hayırlı olsun bakalım :)

21 yorum:

banu dedi ki...

hayırlı olsun.aştın artık yaw :)) bizimde artık sık kulanılanlara ekliceğimiz yeni bi sitemiz oldu.sırada kitap siteleride gelir :))

beenmaya dedi ki...

vay yakışır arkadaşıma ki ben hiç şaşırmadım hatta kızdım geç bile kalmışlar çünkü teklif için :))

tebrik eder başarılarının devamını dilerim efenim :))

baha dedi ki...

tebrikler :)

Adsız dedi ki...

Çok sevindim. Hadi bakalım hayırlı uğurlu olsun. Bol kazançlı da olsun. Tebrik ediyorum seni ve başarılarının devamını diliyorum.

Leylək Xəlifə dedi ki...

hayırlı olsun, ne güzel bir haber oldu bu! biz seni çoktaan keşfetmiştik zaten :)

kara kitap dedi ki...

hayırlı olsun.çok sevindim.ben zaten sizin film yorumlarınızı okurken sanki bir sinema eleştirmenini okuyormuş hissine kapılıyordum.ama 7.oda'nın yeri bende de ayrı.tekrar başarılar.artık Fatoş'u daha çok kişi tanıyacak.içinizdeki "Na" son hız yoluna devam ediyor.

efedayı dedi ki...

awww süper :D

Unknown dedi ki...

hah biz ondan önce keşfettik seni ne var yani :P
:)))) canım benim çok sevindim bu habere yaa :)
tebrik ederim güzel gözlü arkadaşım

ABİ dedi ki...

vay... vay... vaaayyy.... bravo valla...

egemavisi dedi ki...

Çok güzel bir haber, kutlarım.

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Tebrik ederim. Hayırlı uğurlu olsun.
Bir de şu mecburiyetleri yerine getirmeme huyu bende de var. Az biraz da mükemmeliyetçilik. Değişmeye çalışıyorum.
Selamlar

Sevinç dedi ki...

günün süper haberi idi...inanıyorum bugün çok güzel olacak...şaşırmadım bi gün mutlaka bunun olacağını biliyordum...Tebrikler...bence bu sadece başlangıç:)

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

Yazının başında sana laf söyleyen gaza getiren yazmadığın için kızan insanlardan biri olarak çok sevindim...Senin güzel yorumlarınla desteklenmiş bir şekilde film izlemeyi çok seven biri olarak senin adına gurur duydum...Çok güzel olmuş çok...

karton_piyer dedi ki...

hayırlı olsun. artık geriye kitap, fotoğraf, gezi.............. :)

oguz... dedi ki...

hayırlı olsun arkadaşım.bir değer taşıdığımı biliyordum zaten yanımda sinemaya giderken:)burdan sonra daha çok film izleyeceğiz anlaşılan ;)
başarıların devamını diliyorum canım arkadaşım...

Adsız dedi ki...

ortim birilerinin seni keşfetmesi gecikmeli olsa da sevindirici bir gelişme...senin adına çok sevindim...tebrik ediyor başarılarının devamını diliyorum...ortin

şule dedi ki...

aaaa süper olmuş bu fatoşum. öpüyorum gözlerinden.

çocuk dedi ki...

hayırlısı olsun ama tarafımdan kabul edilemez, kıskançlık unsuru bir durum. o yüzden ben hiçte sık kullanılanlarıma eklemem, hatta sitenin kapısından içeri bile girmem.

Yasemin, dedi ki...

Okuyunca "evet evet evet bu bizim Fatoş" dedim gurur duydum...
Sana tavsiyem bu haklı gururun keyfini çıkar...
Takipteyi her daim ;)

Adsız dedi ki...

farkında mısın bilmiyorum ama google ın sana verdiği dörlü link 7 li link olmuş :)
sitenin adına mı uydurdu rakamı nedir :P

epoch dedi ki...

ehhh yane diyorum. bu zamana kadar nasıl seni keşfedemediler şaşıyorum zati.
hayırlı uğurlu olsun fatoşcum. güzel yazılarını sabursuzlıkla bekliceğiz. biz hayranların olaraktan...:)