29 Ağustos 2009

İki Yol

.




MAVİ SAKAL - İKİ YOL


Neden soruyorsun Nereye gideyim
İki yol var demiştim
Hangisini seçeyim
Korkma bebeğim hepsinin sonu aynı
Çok yukarlarda biri mumları yaktı


Neden soruyorsun Nereye gidiyorum
İki yol var demiştim Birinden gidiyorum
Gözyaşları bebeğim hepsinin sonu aynı
Birinin eksiği birinin fazlası


Birden bire boşalan yolların ortasındayım
Hedefler hep çok çok kolay olmuştu
Nereye nereye gideyim
Nereye nereye nereye gideyim


Korkma bebeğim hepsinin sonu aynı
Çok yukarlarda birisi beni aldı
Korkma bebeğim hepsinin sonu aynı
Çok yukarlardan birisi beni aldı

17 yorum:

banu dedi ki...

neden bilmiyorum ama resim ve müzik aynı anda olunca tüylerim diken diken oldu? yolların sonları aynı ama umarım seçtiğin seni daha az üzer.

ARZUM dedi ki...

nefıs.
bu sarkıyı bu resim olmadan düşünemiyorum. Resim almış başını,geçmiş şarkıyı:)

OveD dedi ki...

Bir yola çıkmıştım, gidiyordum.
Bir yola çıkmıştım, ben ne kadar istemesem de başım geriye dönüyordu...
Bir yolculukta bir kitap okumuş, şu cümlelerin altını çizmiştim: "Beni serüvenden serüve sürükleyen, ne tutkuymuş ne de cesaret. Belki kaçma isteği, ama geçmişimden değil, geçmişimle birlikte kaçıyormuşum."
Bir yola çıkmıştım, yolculuklar benim duygularımı oradan oraya savuruyordu. Ve ben her savrulmada zannediyordum ki yolumu ve yörüngemi değiştiriyorum.
Yanılmışım, yanılıyormuşum.
Savruluyormuşum ama gidiyormuşum.
Savruluyormuşum, savrulmalarım beni başka yollara itmiyormuş.
Savruluyormuşum ama tek bir yol varmış ve ben o yolda gidiyormuşum.
Savruluyormuşum, oysa ben zannediyordum ki tercih yapıyorum.
Savruluyormuşum, aramak tek yolmuş ve insanı savuruyormuş.
Savruluyormuşum ben, yol beni sana savuruyormuş...
Korkmuyormuşum, korku zannettiğim bir baş dönmesiymiş..

EgeEfe dedi ki...

Dün gece arkadaşım evindeyken, senin bu şarkıyı dinlediğini gördüm ve videosunu bulup bir kaç kez dinledim. Her dinlediğimde daha önce dinlediğim zamanlara gittim. Ben dün akşam nerdeydim? İnsanların arasında, bir muhabbetin ortasında mı? Yoksa...
Aynen böyle değildi zihnimden yazdıklarım. Ama böyleydi...
Fotoğrafta güzel olan bu sanırım. Yol, iki yolun ortasındasın ama yolda yürürken, o kadrajın içindeki yolda, aslında her iki yol da, ortada duran da aynı yöne gidiyor. O kadrajın içerisinde öyle görünüyor...
Kadın mı? Gidiyor ve çok güzel yürüyor...
Yürümek güzel şey...
Not : Çok güzel olmuş falan demiyorum ya sana, bunun yerine çok güzelsin desem yetiyor... Çünkü gerçek olan da, doğru olan da bu; senin güzelliğin, ellerin, bakışların, duyuşun ve duyumsayışın...
not 2 : Bir de o iki yoldan birinde yürüyen kadın fotoğranı da ben çekmek istiyorum. İlk fırsatta...

Adsız dedi ki...

ne zaman duysam... sekiz yıl önce intihar eden, hayattaki iki dostumdan biri olan G. gelir aklıma... tutamam kendimi...
fena yerden vurdun...

Mustafa Doğru dedi ki...

canım sıkıldı
biraz baktım sitene
yazıların çok güzel
bi çogunu okudum.
sende benim gibi derin düşünen birisin.
Öyküye selamlar
iyi ve mutlusunuzdur umarım görüşmek üzere
Bye

ella dedi ki...

galiba yazdığın gibi tüm yolların sonu aynı, resimde kayboldum ben...

Adsız dedi ki...

Tek kelime ile yorumlamam gerekirse muhteşem bir fotoğraf bu.

Fotoğraftaki kadının sen olduğunu, fotoğrafı büyük açtığımda anladım.

Sanırım bu da Sapanca'da çekilmiş olmalı. Çünkü Sapanca yazında tren raylarında otururken de bir fotoğrafın var.

Pilli Petro dedi ki...

"iki yol var demişim birinden gidiyorum " sıkı laf da her zaman bir başka seçenek var mıdır acaba ?

oguz... dedi ki...

Resimde kayboldum önce.ilk başta şarkıyı hiç dinlemeden baktım öyle.dinlemek istemediğimden değil o an dinleyemememden kaynaklanan bir durumdu.şarkı ve resim bütünleşmesi müthiş olmuş.resim çok daha önde benim için onu belirteyim.çok uzun süre baktım.sanki ufuk çizgisine bakar gibi alıp götürüyor insanı uzaklara.geçmişe götürdü beni ve düşündürdü uzun süre.bazı seçimler yapman lazım ama sen hiçbirini yapmayarak yola devam edersin.kararsızlığın en kötü karar olduğunu bilirsin ama hep ordan gitmişssindir.resimde bunu düşünmemi sağlayan şey 2 yol var sanki ama henüz seçim yapılmamış ve ortadan devam edilmekte.kendimce yorumladım yine :)

Y. dedi ki...

Su akıyor ya Fatoş, su bende hep bir şelaleye rastlamış gibi oluyor. Düşüyor, çarpıyor, dağıtıyor, parçalıyor... Ne kadar yüksekteyse suyun yatağı, o kadar sert...

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

biliyorsun hayat bize onlarca yol sunuyor esasında da ama biz ne yazık ki onu iki zannediyoruz...ve hep tek bir yolu seçiyoruz bazen iki yoluda gidebilmeyi istiyorum...

Adsız dedi ki...

severim bu şarkıyı

Adsız dedi ki...

"Liebe ist für alle da" Bu şarkıyı dinlediğini gördüm ama Rammstein albümlerinin arasında bulamadım. Aklımdan bir ara geçmişti yeni bir albüm çıkarmışlar mıdır diye...
Havada mı kaptın, stüdyodan mı çaldın kızım albümü? :) Hemen dinlemeye başlamışsın!

Sevdiğini, her neyse, ne olursa olsun böyle tutkuyla seven bir kadınsın ya Fatoş, senin en sevdiğim ve en korktuğum yanın bu!!!

epoch dedi ki...

rammstein ın son klibi baya bi vahşi görünüyor.
albüm çıkarsa yazarsın hakkında heralde.
o kadar blogda yazı var bir tanesi bile Rammstein hakkında değil.
o da enteresan...

... dedi ki...

Hakiykatin ma'nisin şerh ile bilmediler
Erenler bu dirliği riye dirilmediler

Hakiykat bir denizdir şeriattır gemisi
Çoklar gemiden çıkıp denize dalmadılar

Bular geldi tapıya şeriat tuttu durur
İçeri giribeni ne varın bilmediler

Dört kitabı şerh eden asıdır hakıykatte
Zira tevsir okuyup ma'nisin bilmediler

Yunus adın sadıktır bu yola geldin ise
Adın değşirmeyenler bu yola gelmediler.

Adsız dedi ki...

Bu yazı için çok teşekkür ederiz, o inanılmaz bilgilendirici oldu ve bana bir ton anlattı