25 Haziran 2007

tainted love..


Marilyn Manson :) geliyormuşşşş…
tarih belli.. mekan belli..
bu durumda benim payıma da gidip dağıtmak düşüyormuş..
hemen alıyorum payıma düşeniiii :)

Till Lindemann kadar olmasa da (kimse Rammstein ile boy ölçüşemez) Marilyn Manson ın da ses tonu ve şarkıları bende yıllardır benzer etkilere sebep oluyor..
Öncelikli şarkım hep Tainted Love oldu yıllardır Marilyn’den.. Hatta bu şarkı özdeşleşti neredeyse adamla.. marilyn manson = tainted love ...
bu şarkı tutkuyu iliklerime kadar hissettiğim bir şarkıydı.. ki hatta bu yüzden 2006 yılının Mart ayında anlatmaya çalıştığım: TUTKU yu bütünleyen şarkı olarak Tainted Love ı seçmişim..

Kısa bir süre önce Marilyn Manson yeni bir albüm çıkardı..
EAT ME, DRINK ME..
şimdiye kadar hiçbir şarkısına “off bu ne berbat şarkı yauf” demediğim biri iken zaten bu son albüm bana göre müthiş !! kaldı ki albümün adı bile iştah kabartıcı :)
ilk dinleyişlerimde 3 şarkı hemen vurdu beni:
EVIDENCE
IF I WAS YOUR VAMPIRE
HEART – SHAPED GLASSES
Bunlar ilk vurulduklarım ama albümdeki 11 şarkı da ciddi anlamda şahane.. ben albüme sahip olduğumdan beri bıkmadan usanmadan dinliyorum.. sanırım çok uzun bir süre daha Marilynin sesi ile geçecek zamanım..
Bi de şimdi adamı canlı dinleyip sahnedeki o çok merak ettiğim enerjisini de tadacağımdan.. evet evet çok uzun bir süre tutku dolu şarkılar dinlenecek..

Şimdi 7.oda nın Top 10 Marilyn Manson parçasını oluşturalım bakalım hangilerini kıyıp dışarıda bırakabileceğiz..
1.Tainted Love
2.The Nobodies
3.This Is The New Shit
4.Sweet Dreams

5.(s)AINT
6.Mechanical Animal
7.The Death Song
8.Evidence
9.If I Was Your Vampire
10.Heart-Shaped Glasses

Genelde dinlediğim şarkıların sözlerine takılmam arkadaşlarım bilir.. Özellikle de öğrenmek istemem ne dediklerini.. Sadece müziği ve sesi hissedebilmek için.. ama işte bazen de bir sözü algılar ve çok merak ederim ne anlatıyor şarkı diye.. sağolsun Witness 2 şarkının da sözlerini benim için tercüme etti :)
işte If I Was Your Vampire in Türkçe meali:

VAMPİRİN OLSAYDIM

Yılbaşı sabahı saat 6
Ne gölge, Ne yansıma burada
Soğuk kucağında uzanmışız yanak yanağa

O kadar yumuşak, o kadar trajik
Bir mezbaha gibi
Bıçağı kalbine yaslıyor ve
seni o kadar seviyorum ki şimdi beni öldürmelisin” diyorsun

Eğer vampirin olsaydım
Ay kadar belli
O zaman öldürmek yerine güneşe kadar birbirimizin olurduk

Eğer vampirin olsaydım
Ölüm kimseyi beklemez
Ellerimi yüzünün karşısında tut
Çünkü sanıyorum vaktimiz geldi

Çatal dilimle gülüşünü parçalıyorum
Kalbin olduğu yerde delik.
Bu kabri beraber yapıyoruz
Ve bunu ben tek başıma doldurmayacağım
Solgunluğun ötesinde
Herşey siyah
Geri dönüş yok

Eğer vampirin olsaydım
Ay kadar belli
O zaman öldürmek yerine güneşe kadar birbirimizin olurduk

Eğer vampirin olsaydım
Ölüm kimseyi beklemez
Ellerimi yüzünün karşısında tut
Çünkü sanıyorum vaktimiz geldi

Kan lekeli çarşaflar kalbinin biçiminde
Bu başladığı yer.. Bu biteceği yer
İşte yine ay geliyor

6:19 ve biliyorum ki hazırım
beni dağdan götür
Sen yanacaksın, ben küllerini yiyeceğim
İmkansız tekerlekler bedenlerimizi tahrik ederken

Eğer vampirin olsaydım
Ay kadar belli
O zaman öldürmek yerine güneşe kadar birbirimizin olurduk

Eğer vampirin olsaydım
Ölüm kimseyi beklemez
Ellerimi yüzünün karşısında tut
Çünkü sanıyorum vaktimiz geldi

Solgunluğun ötesinde
Herşey siyah
Geri dönüş yok

Bu başladığı yer
Bu biteceği yer
İşte yine ay geliyor

Evetttt… o müthiş sesi, o merakla beklenen sahne performansını, o müthiş enerjiyi ve manyak şarkıları kaçırmak istemeyen herkesle 2 temmuz akşamı Kilyosta buluşmak üzere :)

(MARILYN MANSON - IF I WAS YOUR VAMPIRE)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Tercumede biraz degisiklik mi var ne :))

(iyi etmissin, boylesi daha guzel olmus)

Adsız dedi ki...

slm yedinci oda hehe
ben tuna nasılsın umarım iyisindir
hala bi kahvemi icmedin mailini bekliyorum TUNA ''BURGAZ''

7.oda dedi ki...

witness; yok tercümede bi değişiklik?? sadece nakarattaki "O zaman öldürmek yerine güneşe kadar birbirimizin olurduk" tümcesinde ki O yu ekledim. senin çeviride Zaman ile başlıyordu. başka en ufak bir kelime ekleme yada çıkarma yapmadım. bazı satırları birleştirdim altalta upuzun olmasın diye.
ama tabi bi de şu var witnesscım; benim elimin değdiği şey daha anlamlı oluyor:) hahahaha.. sabah sabah pek bi narsistim yauf. konsere gideceğim ya bi neşe bi neşe sorma :)

Tuna; sakın unuttuğumu sanma unutmadım kahve sözümü. hoş artık yaz geldi kahve yerine soğuk bişiler de içebiliriz :) konsere gideyim geleyim atıcam kendimi Burgaz a :)

Adsız dedi ki...

çok sağol ya
süper parçaymış...

skoer dedi ki...

orada olacağız.

Unknown dedi ki...

yaz böyle yaz:) sonra tek başına git biz burada kavrulalım:)
ben evanescence konserine gittiğimi yazdımmı:D
iyi eğlenceler şarkı içinde tşk ederim:)
süper birşey bu.

Emrah ATİK dedi ki...

kızma ama kadında tutkunun sürekliliği olan bir duygudan ziyade hoş bir tesadüf olduğunu düşünenlerdenim:)
öyle ya henüz sizden bir balzac, dostoyewski, boris vian çıkmadı:)
haksız mıyım:)