16 Mayıs 2007

elma..armut



bir insan uyuzsa .. hayatı boyunca uyuzdur..
bir insan sorunlu bi karaktere sahipse .. hayatı boyunca sorunludur..
bir insan dengesizse.. hayatı boyunca dengesizdir..
böyle insanlarla bi şekilde ilişkisi olan insanlar da zamanla onlar gibi olma yolunda ilerler..
en iyisi bir an önce uzaklaşmaktır.. ama siz uzaklaştıkça onlar yine bi şekilde size sorun yaratmanın yollarını bulurlar.. çünkü böyle insanlar için yaşamak sorun çıkarmak demektir.. hayatlarında bi sorun olmazsa yaşayamazlar.. bardağın sürekli boş tarafını görmekten de öte bişey bu.. rahat durmamak, rahat bırakmamak, sorun çıkarmak..
son olarak.. atalarımızın bi lafı var ki.. bazen gerçekten de nasıl uyuyor hayata..
elma ağacının dibine armut düşmez..
siz siz olun elma ağacını gördüğünüz halde, dibindeki meyvenin armut olabileceğini düşünüp umutlanıp yıllarınızı harcamayın..


(110 - BİTTİ Mİ)
(gerçekten çok sıkıldım yeter artık)

11 yorum:

Adsız dedi ki...

valla doğru :)) kim kızdırdı seni bu kadar? :)

Adsız dedi ki...

hayırdır yahu

Rıdvan Elitez dedi ki...

yorumsuz...!!!

Adsız dedi ki...

Bazen Atalarımız bizden önce bu durumları yaşayıp uzun uzun cümlelerle anlatılamayacak konuları ne de güzel anlatmışlar bir cümleyle….
Haklısın elma ağacının dibine armut düşmez ….
Ben daha da ekleyeyim sana …..
Elmanın dibi göl, armudun dibi yol
Elmayı çayıra, armudu bayıra…
Elmayı soy da ye, armudu say da ye

Hepsi aslında senin söylediklerini farklı yollardan ifade etmişler. Ama asıl söylenmesi gereken hiçbir kişi ve hiçbir şey için hayatın uzun yıllarının heba edilmemesi gerektiği…
Atasözlerinden hazır bahsetmişken yazacaklarım için de Atalardan yardım alalım…
Sen en iyisi o MEYVEYE söyle bu atasözlerini…..
Abdal ata binince bey oldum sanır, şalgam aşa girince yağ oldum sanır.
Fare (sıçan) deliğe sığmamış, bir de kuyruğuna (kıçına) kabak bağlamış.
Sarımsağı gelin etmişler, kırk gün kokusu çıkmamış.

Daha da uzatabiliriz tabi de… Sen yine de çok üzme tatlı canını ne de olsa “Soğanın acısını yiyen bilmez doğrayan bilir.”
Kal sağlıcakla… Kendine iyi bak…

Unknown dedi ki...

hiç bu kadar sinirli görmemiştim:)

iskender mordeniz dedi ki...

valla ne demeli ki şimdi..
meyveler ikiye ayrılır..
elmalar ve armutlar..
elmanın çöpü var
armudun da sapı..
atalarımızda bu konuya çok deişik biçimlerde
değinmişlerdir..
şahsen ben portakal severlerdenim..
armudun iyisini ayılar yermiş bunu bi arkadaş söylemişti..ilkokuldayken..o gündür armududa sevmedim ayıyı da..
ben ne zaman elma ağacının dibine otursam bahtıma hep çürük portakal düşmüştür..kuşların bu mühim anı taçlandırdığı da olmuştur hasılı..
velhasılı son hasılı..ağaçlardan uzak durmak lazım derimm.vesselam...

Adsız dedi ki...

Seni üzerler gülüm
Gözlerin ağlar görürüm
Sızlar yüreğim

Ne kadar yakınsın bana bilirim
Ama bir o kadar uzak
Ne kadar yakarsın içimi bilirim
Dokunmam bir o kadar yasak

Olsun dokun beni yak
Tenine al beni sar
Sen bana yalnız bir o kadar yan

Seni üzerler seni
Gözlerin ağlar görürüm
Sızlar yüreğim

Adsız dedi ki...

yeşil gözlüm,
Kimler üzer seni, baharın bu yaşanılası günlerinde.
Dallarında meyvelerin öncüsü çiçekler açmışken
Kimler nefretini ekip, hiddetini biçmek ister.

Boş şeyler boş...

Yeşil gözlüm!
Elbet yaşaracak gözlerin zaman, zaman.
Ne kadar sürer düşündün mü hiç?
Sadece bir göz kırpması kadar!

es dedi ki...

canımcım, insan bazen bos bulunabiliyor dogruyu gorme konusunda. En kötüsü görse de kurtulamamak olsa gerek. ikilese ya bu kimse...Tövbe..tövbe..

ABİ dedi ki...

insan bir kuyuya düştüğünde itenin ne önemi vardır ki?::))
hafifle..

Adsız dedi ki...

SÜPER ANLATMIŞSIN, BAŞKA BİR ŞEY DEMİYORUM! :)