16 Ocak 2007

hırsız..


Geçen akşam kitap sitelerinde gezerken (ki bunlardan birisi ideefixe dir) nahoş bir hırsızlık olayını tespit ettim..
Önce olayı anlatayım daha sonra bende nahoş kelimelerimi sıralayacağım..
İdeefixe sitesi ayda bir veya iki ayda bir fotoğraf yarışması düzenler..
Öyle çok büyük çapta bir yarışma değil..
bir konu belirler ve o konuyu en iyi anlatan fotoğraf birinci olur..
Aralık ayı için belirlenen konu : Kitap Aşkına idi..
Ben kitapları incelerken birden aklıma geliyor ve "aa bakayım yarışmaya nasıl kitap fotoğrafları gönderilmiş" diye bakıyorum sayfalara..
veee bir fotoğraf..
bir rafta dizilmiş aynı yayınevine ait kitaplar..
hatta öyle bir fotoğraf ki zamanında “kitap mı asker mi” adlı kompozisyonu tamamlamış..
!!!!
aaaa diye ağzımdan da çıkan şaşkınlık nidasını.. ama bu benim fotoğrafımmm diye takip ediyor kelimeler..
hemen fotoğrafı büyük açıyorum 'benzetiyorum herhalde' diye düşünerek..
hayır benim fotoğrafım !!!
ama fotoğrafın sahibi olarak : Zekeriya Akbal yazıyor, fotoğrafın nokia ile çekildiği yazıyor.. oysa panasonic fz7 ile çekilen bir fotoğraf bu..
ama tabi hırsız beyimiz nereden bilsin hangi makine ile çekildiğini..

yaa ben bi süre şaşkın şaşkın bakakaldım fotoğrafıma..
bu fotoğraf blogumda da var, flickr da da.
Tamam hoşuna gitti fotoğraf indirdin.. hatta kendi siten falan olsa ve orada kullansan ona da sözüm yok. bazen hepimiz yapıyoruz bunu sonuçta..
Ama bu bir yarışma !!!!
yarışma !!!
hayır kazanacak bir fotoğraf değil, sadece kompozisyonu tamamlasın diye çektiğim bir fotoğraftı ama diyelimki kazansaydı yarışmayı bu fotoğraf?!?!?!
Ödülü bana mı verecekti çok sevgili Zekeriya bey merak etmekteyim..

Bu arada adamdaki cesarete de hayranım yani..
Az kullanıcısı olan bir site değil ideefixe ve bu bir yarışma !!!
sen kalk başka birinin fotoğrafını sahiplenip yarışmaya katıl !!
walla bravo ..
ama işte böyle de yakalanır..

Ben durumu ideefixe e bildirdim..
Hatta nisan ayında fotoğrafımın flickrda da yayınladığımı linkleri de vererek yazdım..
Sitenin bi hatası olduğunu düşünmüyorum çünkü.. kendilerine gönderilen her fotoğrafı acaba gerçekte kimin diye araştırma ihtimalleri olmadığına göre..

Ama en azından bu hırsızlığı bilmeleri gerek diye düşündüm..
Ertesi gün site yöneticisinden cevap geldi.. 'Konuyu araştırmaya aldıklarını ve siteden de bilgi vereceklerini' yazıyor cevap..
Bakalım.. sonucun ne olacağı çok da umrumda değil aslında..
Ben hala olayda takılı kaldım..
adamın cesaretinde..
aptal cesareti mi desem ki??
Ne desem ??
Hangi nahoş kelimelerimi yazsam burada..??

adi ve aptal bir hırsız işte..
hayır çalacaksan bari çok daha güzel kitap fotoğrafları var .. onları çalsaydın..
neden bu basit fotoğraf??

ama bu kadar mı içine işledi insanların sahtekarlık??
işte bunu kabullenmiyor hala bir yanım??

(GUANO APES - LIVING IN A LIE)

10 yorum:

7.oda dedi ki...

şimdi yazımı yayınlamaya hazırlarken ilgili hırsız beyin yarışmaya gönderdiği fotoğrafımın linkini koymak için ideefix fotoğraf yarışması sayfasına gittiğimde fotoğrafın kaldırıldığını gördüm..
site yöneticilerine teşkküer ediyorum.. gerçekten takip edip gerekeni yaptıkları için..

Adsız dedi ki...

Vay canina ne cesaret yahu... Aslinda isin icine Flickr'i da sokabilirsin, cunku Flickr'da ilk uye olurken onayladigin "terms of agreement'da" fotograflarin copywright hakkini Flickr da koruyor.
Ne cesaret, sastim kaldim... Bu arada, senin butun fotograflarin odulluk, idefixe neden odul vermemis ki onu da anlamadim :)))

MeliS dedi ki...

ve adamınki de GERÇEKTEN APTAL CESARETİYMİŞ YA. Hatta bence cesaret bile değil, direk aptallık. Böyle birşey insanın içine nasıl siner ben hiç akıl sır erdiremiyorum

Adsız dedi ki...

bir köpeğim vardı. zehirlenerek öldürüldükten bir kaç ay sonra onun ağzından bir mektup yazmıştım insanlara.. o mektup bir gazetede de yayınlanmıştı.. daha sonra bir gün biri o yazıyı aldı..altına imzasını attı. ve sağa sola gönderdi..:))
artık ne dersen de işte..

Adsız dedi ki...

e bende

7.oda dedi ki...

witness; evet aynen dediğin gibi işte.. ne cesaret yahu !! sanırım gerek kalmadı fotoğrafın benim olduğunu ispatlamak için daha fazla şeye.. çünkü zaten flickr daki linki vermiştim. fotoğrafı yarışamdan kaldırmışlar :)
bu arada arada süper bi iltifat gelmiş, benim bütün fotoğraflarım ödüllük :)) benim tarzıma uygun bir yarışma konusu gelirse ödülü kaparım merak etme :)

melis; sözlerinize aynen katılıyorum.. hatta olayın aptallık boyutu hakkında içimden tüm bildiğim argo kelimeleri de sıralıyorum :)

abi;sizinki de ilginç bi olay.. ulaştınız mı peki kelimelerinizi çalan kişiye?? benzer olayları ben de yaşadım.. ama hiç daha önce yarışmaya katılanı olmamıştı :)

anonymous; karakızıl sen misin? senin ki çalmak değil ki ama.. alıp sindirip yoğurup biçimlendirmek derim ben yaptığına :)

Adsız dedi ki...

ben değil ama bi arkadaş buldu adamı..yakaladık yani hırgızı..

herneyse.. uzun müddet kaybolunca yine ortadan.. dedim ki içimden; "7.oda biyerlere denemeyi denemeye gitti.." :))

Erol dedi ki...

test

beenmaya dedi ki...

valla yok artık dedim :)))
geçmiş olsun...

beenmaya dedi ki...

peki kişiyle iletişime geçebildin mi siteden bir haber geldi mi merak ettim...ve geçte olsa geçmiş olsun...