21 Temmuz 2006

bazen basittir..


bazen.. bazı şeylerin sebepleri çok basit olabilir hayatta..
bişey yaptığımızda her zaman altından çok karmaşık sebepler çıkmayabilir..
ama biz öyle alışmışızdır ki her şeyin altını kurcalamaya..
mutlaka altında başka sebepler daha ararız..
yeterli gelmez öğrendiklerimiz..
hayır deriz.. başka bir nedeni daha olmalı.. olmalı..
görünenin ardına ulaşmak gibi delice bir tutku bu..

olmalı mı gerçekten her zaman; görünenden başka bir neden..
niye didikler dururuz ki bazı şeyleri..
niye olduğu gibi kabul edemeyiz..
nedir içimizde bu güvensizliği yaratan şey..
yani karşımızdakinin söylediklerine inanmama nedenimiz nedir..
neden illa “yok hayır başka bir sebebi daha var da sen bana söylemiyorsun” inadında takılı kalır insan..

ama bazen her şey göründüğü kadar basit olabilir..
bunu öğrenebilsek bi..

(SIRENIA - SAVE ME FROM MYSELF)

6 yorum:

Asuman Unsal dedi ki...

güvenin kişinin tamamen kendisiyle ilgili olduğuna inanıyorum, kendine güveniyorsan karşındakinede güvenebilirsin ki sonuçları kimi ne kadar etkileyebilir ki o kadar çok etkilyecek sonuç varsa zaten o olay nedne yapılmıştır ki bu tarz sonuçlar çıkıyot her defasında işte ne bileyim kuzum
o kadar basit işte ama
ne demiş MUMU
"kadınları mahveden tek şey ayrıntıdır" demiş
kişiyle alakalı kesinlikle her şey yoksa her şey çok basit aslında
hayatı zorlaştıran bizleriz
aman ne çok yamışım
öpüp kaçayım cicim
:)(:

Adsız dedi ki...

çünkü basit nedenler yetmez bazen katlanmaya. Bunun için mi yani deriz. İlla karmaşık olmalı, altından kalkamayacağımız, olayı tersine çeviremeyeceğimiz bi şeyler olmalı ki kabullenelim. Neden?Böyle seslendiğimizde karşımızdakine asıl istediğimiz olayın nedeni değil bizim kabullenme nedenimizdir.Bana öyle bi neden söyle ki üzülsem bile sana hak verebileyim,olayı kabullenebileyim. gerçi her olay için geçerli olmayabilir bu ama çok uzattım galiba ben neyse mk

Kayhanoviç dedi ki...

keşke dediğin gibi her sey basit olabil se ama malesef zorluklar sarıyor dört bir yanımızı,içimizdeki cocuk cıkmak istiyor coğu zaman. ama bastırı veriyoruz tüm duygularımızı

Adsız dedi ki...

ben de bazı bazı düşünmüşümdür bunu.. Belki de sandığımızdan daha basittir..Belki de altında illa ki daha karmaşık şeyler bulunması gerekmiyordur :)

7.oda dedi ki...

kim bu MUMU Asu?? çok sevdim ben bu mumu nun lafını: kadınları mahveden tek şey ayrıntıdır.. aslında sadece kadınları diye sınırlamamak lazım.. "insanları mahveden tek şey ayrıntıdır" geriye doğru bakıp düşünüyorum da.. hakkaten öyle..

anonymous: !!!!!!! kesinlikle evet kesinlikle haklısın.. evet neden bu.. ÇÜNKÜ BASİT NEDENLER YETMEZ BAZEN KATLANMAYA!!! bunun için mi yani deriz.. bunun için miydi???

kayhan: herşey basit demedim zaten.. BAZEN basittir aslında nedenler.. bazen..

murat h: düşünüyorsun da peki uygulayabiliyor musun gerçekte?? çünkü ben de düşünüyorum.. ama uygulayamıyorum.. anonymousun dediği gibi kaldırmaya yetmiyor sanırım basit nedenler!!

nox dedi ki...

kafam
durdu

sebebi çok basit
"çok karmaşık düşünmek"

şimdi benim "hayır bazı şeylerin değil herşeyin sebebi çok basittir" deyip buna örnekler vermem gerekiyordu,olmadı.görünen nedenin ardındaki nedenlerin olup olmadığını bilmemek insanı zorluyor, o nedenle kompleks düşünüyor kişi...

belki sendeki "dürüstlük" kavramı-sana ait olsan sence dürüstlük kavramı- bu nedenle önemli,gölgeleri fluları gizleri ardındakileri düşünmek istememenden, bundan yorulmandan, basit ve acı olmasını karmaşık ama tatlı olmasına tercih etme duygusu-bu bana ait-

herneyse,çok sıcak,esiyor sıcak,evet basittir hayat agıları gözleri yüreği açıp su gibi olduğunda kişi....